صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 ایسنا مهدی صادقی کوهستانی، بخشدار مرزن‌آباد درباره وضعیت اقامتگاه‌های مرزن‌آباد اظهار کرد: جای احداث هتل در مرزن‌آباد خالی است. اقامتگاه‌های داخل شهر در حد دو سه متل و اقامتگاه، مسافرخانه و هتل کوچک است و اگر بنا باشد گردشگران را حفظ کنیم و ماندگاری آنها را افزایش دهیم، قطعاً به هتل‌های مناسبی نیاز داریم.

مهر جواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی تدوین می‌شود. تبادل گردشگر، آموزش تخصصی گردشگری، استانداردسازی تأسیسات و مراکز گردشگری و تبادل آثار موزه‌ای که مرمت آثار تاریخی زمینه‌های همکاری با تاجیکستان خواهد بود.

ایسنا عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های «تهران دیدنی» در شب‌های نوروز شامل «تور چهار برج» و بازدید از برج‌های پرچم، آزادی، میلاد و طغرل، همچنین بازدید از خانه‌موزه سیمین و جلال، خانه‌موزه مهدی اخوان ثالث و خانه پدری فروغ فرخزاد و موزه و کتابخانه نادر ابراهیمی می‌شود.

 تسنیم غلامرضا فقیه، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رهاسازی تعدادی از جبیرهای پرورش‌یافته به طبیعت منطقه خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در این راستا 15 جبیر ایرانی دوباره به زیستگاه طبیعی خود در پارک ملی نایبند استان بوشهر بازگشتند.

ایلنا  محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: در نمایشگاه MITT حدود ۷۵ درصد سوبسید برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته‌ایم و این سوبسید تا زمانی که رونق اقتصادی در صنوف گردشگری ایجاد شود، پابرجا خواهد بود.

مهر روابط عمومی موزه ملی ایران بنا به دستورالعمل صادر شده از سوی معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اعلام کرد: ساعات بازدید از موزه ملی ایران از روز شنبه ۲۰ تا پایان روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۹ خواهد بود.

ایرنا  صدیقه کاظمی‌نیا، سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تشریح شرایط خرید ماهی قرمز برای شب عید می‌گوید: به هیچ عنوان عرضه خزندگان و دوزیستانی مثل لاکپشت سنگاپوری یا حلزون سیب را از نظر بهداشتی تأیید نمی‌کنیم و بشدت باید مراقب انتقال بیماری‌های مشترک این جانوران باشیم.

ایسنا داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست ضمن توضیح درباره حذف سهم محیط زیست از عوارض آلایندگی که در حال رایزنی برای تخصیص مجدد آن با مجلس هستند، گفت: ما به دنبال رفع آلودگی هستیم و خارج کردن محیط زیست از لیست تنها به علت درآمد بیشتر شهرداری‌ها است.

جستجو
آرشیو تاریخی