صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اعلام آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاران در بنادر جنوبی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک‌المنافع از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه‌گذاران در بنادر جنوبی ایران خبر داد.
بوری کریم‌اف رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع با شهریار افندی‌زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در 14 اسفند ماه در ساختمان دادمان دیدار و درباره مسائل حمل ونقل بین‌المللی و ترانزیت بحث و گفت‌و‌گو کردند.
در این نشست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ترانزیت 20 میلیون تن کالا از ایران بیان داشت که  با وجود تلاش‌های صورت گرفته با بررسی عملکرد 11 ماهه ‌سال جاری محمولات عبور، تسهیل و روان‌سازی ترانزیت با کشورهای آسیای مرکزی وافی به مقصود نبوده و لازم است عملاً هماهنگی‌های جامع و کامل انجام شود.
در ادامه این نشست، رئیس شورای بین دولتی حمل ونقل کشورهای مشترک المنافع طرح ابتکاری اجرای «رالی بین المللی» را با هدف استحکام روابط تجاری، فرهنگی و ادبی پیشنهاد و توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی را پراهمیت تلقی و بر تلاش در این خصوص تأکید کرد.
طرح ابتکاری «رالی بین المللی»  هفتم فروردین 1402، آغاز و با عبور از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان و بازدید از محورهای مواصلاتی و مکان‌های زیارتی مسیر با برگزاری کنفرانس‌های علمی و اجرایی در پایتخت‌های کشورهای مسیر پیشنهاد شد.
سخنرانی هیأت‌های هریک از کشورها و تبادل پیشنهادها، تجربیات و دانش حمل ونقلی از محورهای برنامه رالی بین‌المللی است که با مشارکت نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها همراه خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی