صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۷

تحول اقتصادی در سنگ‌آهن مرکزی ایران


تفاهمنامه بزرگ همکاری معدنی «اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه» فی‌مابین مدیران عامل شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی ایران و سازمان انرژی اتمی با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که مقام عالی وزارت از این اکتشافات جدید به عنوان زمینه‌ساز تحول اقتصادی نام برد. در آیین انعقاد این تفاهمنامه همکاری سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستیابی دانشمندان جوان کشور به تکنولوژی ژئوفیزیک هوابرد، امیدآفرین و نویدبخش آینده درخشان این حوزه است. مرتضوی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملّی اشاره کرد و گفت: اکتشافات جدید در کشور می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.

ثروت‌آفرینی برای ملت ایران
محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم با اشاره به اینکه توقف چندساله و موانع به ‌منظور بهره‌برداری از عناصر همراه معادن در دولت سیزدهم و مدیریت جوان و جهادی توسط این سازمان رفع شده است، گفت: این اتفاق موجب ثروت‌آفرینی برای ملت ایران خواهد شد، همچنین این تفاهنامه می‌تواند نقطه عطف و آغازی برای تحول اقتصادی در حوزه صنعت و معدن در کشور باشد.

تولید 55 میلیون تن فولاد
سیدحجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در مراسم مذکور با بیان اینکه پروژه مذکور گامی برای تأمین منابع سوخت هسته‌ای است، گفت: هم‌اکنون معدن چغارت با 200 میلیون تن سنگ‌آهن در شهر بافق روبه اتمام است که با انعقاد این تفاهمنامه در مسیر چشم‌انداز و سند تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 گام بلندی برداشته شده است.

رونق معدنکاری زیرزمینی
مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران گفت: در دولت سیزدهم به دنبال ایجاد تحول صنعتی و معدنی در بلوک مرکزی ایران هستیم و معدن آنومالی 8 ناریگان تقریباً برابر معدن چغارت ماده اولیه دارد. همچنین این تفاهمنامه همراه با تجربه شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران پس از فعالیت در معادن چغارت و دی 19، یک رخداد مهم برای پیشر‌وی به سوی معدنکاری زیرزمینی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی