صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دورنما

الاخبار
لبنان

حاج صالح را باید مرد در سایه حزب الله لبنان نامید. او از جمله کسانی بود که از بدو تأسیس مقاومت لبنان در جبهه آن می جنگید و ارتباط تنگاتنگی باحاج عماد مغنیه داشت. او که به تازگی درگذشت، تا آنجا برای دبیر کل حزب الله اهمیت داشت که گفته بود: «حاج صالح چشم و قلب من است. اگر شهید بمیرد، سردار شهدا خواهد بود.»

 

 کوریا جونگ آنگ دیلی
کره جنوبی

 کیم سونگان مشاور امنیت ملی کره جنوبی، مذاکرات امنیتی سئول-توکیو را در مراحل نهایی عنوان کرده که می تواند فصل جدیدی را در روابط دوجانبه دو کشور بویژه برای نسل آینده ایجاد کند. این مقام کره جنوبی تأکید کرد: «ورود به فصل جدید این روابط و حل و فصل مشکلات، برای نسل آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.»

 

نشنال پست
کانادا

سازمان ملل برای حل بحران پناهجویان بویژه پس از زلزله اخیر در مرز سوریه و ترکیه، خواستار همکاری کانادا و چندین کشور دیگر شد. کلی کلمنت؛ سفیر سازمان ملل در سفر اخیرش به کانادا لزوم یاری جهان برای حل این مشکل را غیرقابل چشم‌پوشی خواند. چراکه شرایط فعلی آغاز سال سختی است که پیش بینی کرده ایم.»

 

استادو دی سائوپائولو
برزیل

حدود 6.8 میلیون برزیلی در سال 2022 استعفای داوطلبانه داده‌اند که این رقم یک سوم شمار کلی برکناری‌ها در این کشور به شمار می رود. در سال 2020، شاخص این استعفاهای داوطلبانه در کل 25.7 درصد بود که امسال با رشدی 50 درصدی نسبت به سال گذشته روند صعودی را نشان داده و لقب استعفای بزرگ را گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی