صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و پنج - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

تکرار عهدشکنی عربستان

اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی جنبش انصارالله یمن در حدیده اعلام کرد که سعودی‌ها در روزهای گذشته در مدت ۲۴ ساعت ۹۲ بار در جبهه‌های ساحل غربی آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
شبکه خبری المسیره یمن نوشت، از جمله این نقض‌ها حمله هوایی جنگنده‌های جاسوسی به حیس و به‌روزرسانی تجهیزات جنگی در الجبلیه و مقبنه بود. همچنین پرواز شش جنگنده در آسمان حیس و ۱۳ مورد حمله توپخانه‌ای و ۳۰ مورد تیراندازی با گلوله‌های مختلف نیز در این مجموعه تخلفات قرار گرفته است. 61 یمنی در حملات توپخانه‌ای ائتلاف عربی در صعده کشته و یا مجروح شده‌اند.

 

حمله مشاور اردوغان به امریکا و انگلیس

چاگری ارهان، از اعضای شورای امنیتی و سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرد امریکا و انگلیس مانع میانجیگری رجب طیب اردوغان برای حل بحران اوکراین می‌شوند.به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد: امریکا و انگلیس نمی‌خواهند اردوغان با پوتین و زلنسکی در یک اتاق گردهم بیایند. آنها می‌خواهند این جنگ تا حد ممکن ادامه داشته باشد و به هیچ‌وجه به آینده مردم اوکراین فکر نمی‌کنند.

 

مرگ 9 افسر پاکستانی در حمله انتحاری

صبح روز گذشته دست‌کم 9 افسر پلیس پاکستان در جنوب غرب این کشور، در حمله‌ای انتحاری کشته شدند. به گزارش دویچه‌وله، در این عملیات انتحاری که تا عصردیروز هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته بود، ۱۶ نفرزخمی  شدند. به گفته یکی از مقامات ارشد پلیس پاکستان، عامل انتحاری سوار بر موتورسیکلت بوده و از پشت به خودروی نیروهای نظامی این کشور برخورد و بسته انفجاری همراه خود را منفجر کرده است.

 

سنگاپور: پایان هشت دهه سود جهان از صلح رسیده

ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور با اشاره به رشد هزینه‌های نظامی از جمله از سوی چین و دیگر کشورهای آسیایی تأکید کرد: «سود صلح ایجاد شده بعد از جنگ جهانی دوم که باعث رشد اقتصادی جهانی شد، تقریباً به سر آمده است.» به گزارش بلومبرگ، این دیپلمات ارشد سنگاپوری گفته است انتظار دارد، بودجه‌های نظامی در آسیا افزایش قابل توجهی یابد.او همچنین گفت که حل و فصل مناقشات ارضی در آسیا ممکن است چندین نسل زمان ببرد.

جستجو
آرشیو تاریخی