رئیس قوه‌قضائیه:

عوامل مسمومیت دانش‌آموزان مفسد فی‌الارض هستند

رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس در برخی نقاط کشور، این اقدام را یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض دانست و تأکید کرد: چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی‌الارض هستند و دستگاه قضایی به پرونده آنها به‌صورت خارج از نوبت و ویژه رسیدگی خواهد کرد.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز گذشته در جریان سفر استانی به استان اصفهان، این مطلب را در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان بیان کرد و افزود: عناصری که به نحوی از انحاء اعم از مباشرت، مشارکت و تسبیب در این امر دخالت داشتند، به اشد مجازات می‌رسند و با آنها برخورد قاطع و بدون اغماض صورت می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه به دادگستری همه استان‌ها دستور داده شد تا شعبه‌ای را در مرکز استان برای احضار افراد التهاب‌آفرین و دروغ‌پراکن در قضیه مسمومیت‌ها اختصاص دهند، اظهارکرد: این افراد از دو حالت خارج نیستند، یا احراز می‌شود که سوء‌نیت دارند و همراستا با دشمن هستند، که در آن صورت به اشد مجازات می‌رسند، یا احراز می‌شود که سوء‌نیت ندارند، که در این صورت نیز نمی‌توان در قبال آنان اغماض کرد و برخورد قانونی با آنان به عمل خواهد آمد.
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش، در تشریح مختصات و مشخصات عفو اخیر زندانیان و محکومان از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مجموع عفوشده‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر بودند؛ این عفو‌شده‌ها شامل همه زندانیان و محکومان واجد شرایط بودند.
وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند وقتی می‌گوییم ۸۰ هزار نفر شامل عفو شدند، همه آنان مربوط به اغتشاشات بودند، ادامه داد: اصلاً جمعیت اغتشاشات در این حد نبود، محکومان اغتشاشات اخیر فقط بخشی از عفوشده‌های اخیر را تشکیل می‌دهند.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: همچنین همه این ۸۰ هزار نفر عفو شده، در زمره زندانیان نبودند بلکه تعدادی از آنان افرادی بودند که با قرار، در بیرون از زندان حضور داشتند یا به جزای نقدی محکوم شده بودند. همچنین تعدادی از عفوشده‌ها نیز با تقلیل مجازات روبه‌رو شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان اصفهان نیز با بیان اینکه در چند ماه اغتشاشات، همکاران قضایی ما زحمت فوق‌العاده‌ای متقبل شدند، اضافه کرد: دشمن در جریان این اغتشاشات، به فضای ایجادشده و ضعف‌هایی که احیاناً وجود دارد، خیلی امید بسته بود و از یک سال و نیم قبل از اغتشاشات، اقدامات و تلاش‌های زیادی را ترتیب داد و باورش این بود که شرایط برای تجزیه کشور فراهم است.

جستجو
آرشیو تاریخی