اخبار

800 هزار بیمار خاص و صعب العلاج نشان دار شدند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، ثبت نام کرده و نشان دار شده‌اند. به گزارش مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ثبت شده که به این بیماران، مبالغی بابت کمک هزینه پرداخت می‌شود. وی با عنوان کردن این مطلب که تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج ثبت نام کرده و نشان دار شده‌اند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم این کار را شروع کرده و فعلاً چند بیماری را وارد سامانه کرده است.

 

شیب صعودی مبتلایان کرونا در کشور
پس از یک روز از اعلام ورود رنگ قرمز کرونایی به نقشه کشور، حالا خبرها حاکی از شناسایی صعودی مبتلایان به کرونا و همچنین افزایش قابل تأمل مرگ و میرهای کرونایی است تا بار دیگر هشدار نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایان نیافتن کرونا شنیده شود. بنا به اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند و در این مدت ۱۵ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۱۹۷ نفر از آنها بستری شدند. ۳۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱ شهرستان وضعیت قرمز، ۱۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۸ شهر در وضعیت زرد و ۳۱۶ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند. دکتر شهنام عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت پیش از این به «ایران» گفته بود: بطور بدیهی وقتی تعداد موارد سرپایی مبتلایان به کرونا بالا می‌رود موارد بستری نیز افزایشی می‌شود و ما این روند را در حال حاضر شاهد هستیم اگرچه هنوز زود است که درباره آینده رفتار این ویروس قضاوت کنیم اما به نظر می‌رسد حداقل تا پایان اسفند ماه و نیز اواخر فروردین 1402 موارد ابتلا به بیماری شیب صعودی خواهد داشت.

 

تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت حج تمتع
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل استقبال خوب متقاضیان حج، اکنون ۸۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده و برای اولویت های اول و دوم فراخوان داده شد. اکبر رضایی افزود: همانطور که قبلاً هم اطلاع داده بودیم ثبت نام حج در روز دهم اسفند ماه آغاز شد و مشمولان تشرف را به این دلیل که به صورت مرحله‌ای بتوانیم ثبت نام کنیم اولویت بندی کردیم. اولویت اول را کسانی قرار دادیم که باید در سال ۹۹ مشرف می‌شدند ولی به دلیل لغو مراسم حج منتظر ماندند. اولویت دوم افرادی بودند که از روز جمعه ثبت نام کرده بودند و اسناد ثبت نامی حج را تا پایان اسفند ۸۵ در اختیار داشتند. اولویت سوم تا پایان فروردین ۸۶ و اولویت چهارم تا پایان اردیبهشت ۸۶ و اولویت پنجم نیز به صورت روز شمار بعد از اردیبهشت ۸۶ بودند.

 

الکترونیکی شدن آزمون آیلتس در ایران
رئیس سازمان سنجش با اشاره به تغییرات فرایند اجرایی برگزاری آزمون آیلتس در ایران از الکترونیکی شدن این آزمون در کشور خبر داد و گفت: طرف خارجی در روزهای آتی برای این آزمون به ایران سفر می‌کند. دکتر عبدالرسول پورعباس درباره اینکه آیا یکی از مسائل آزمون آیلتس تقلب‌هایی نظیر جایگزینی افراد بود، به مهر گفت: خیر مسأله آزمون آیلتس به موضوع بازنگری کلی در آزمون‌های زبان بازمی‌گردد. وی افزود: ما در سازمان سنجش مسیر فرایند الکترونیکی شدن آزمون‌ها را دنبال می‌کنیم و لازم بود نگاه مجددی به فرایند اجرایی آزمون آیلتس داشته باشیم و از همین رو مذاکراتی با طرف خارجی داشتیم آنها هم به این توافق رسیدند و بزودی سفری به ایران خواهند داشت و مراکز مورد وثوق سازمان سنجش آموزش کشور که امکان برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی دارند را بازدید می‌کنند.

 

بارش باران در تهران از امشب

با اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان در مناطق پرتردد شهری همراه با آلودگی هوا، بارش باران از اواخر وقت امروز و افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود. با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی از اواخر وقت روز دوشنبه (۱۵ اسفند) تا آخر هفته بویژه روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) با فعالیت متناوب سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف و باران، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

جستجو
آرشیو تاریخی