صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبار

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری:
نگاه دولت از پشت میزنشینی به حضور میان مردم تغییر کرده است

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: امروز نگاه دولت از نگاه پشت میزی و منتظر ماندن برای مراجعه مردم به یک نگاه میدانی و گستردن سفره خدمت در بین قشرهای مختلف جامعه تغییر کرده است.
حجت‌الاسلام احمد صالحی  با بیان اینکه وقتی ۳۰ دستگاه از مرکز کشور در سطح معاونان وزیر در یک استان رحل اقامت می‌گزینند و سفره خدمت می‌گسترانند یعنی دولت پای کار و پیگیر مطالبه‌های مردم است.
وی در خصوص پاسخ به تماس‌ها و مکاتبات مردم با مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم درخواست‌هایی که امکان قانونی دارند و خلاف ضابطه نباشد تا آخرین درخواست پیگیری می‌شود.

 

دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه

وزیر دفاع سوریه روز گذشته با حضور در ستاد وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر دفاع کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به تعرضات رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه، تأکید کرد: هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را محکوم می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت و نقش سوریه در زنجیره محور مقاومت تقویت و استحکام قدرت ملی و دفاعی این کشور را ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در مواجهه با جنگ اقتصادی در اختیار برادران سوری خود قرار دهد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه:
کتمان حقایق، رژیم صهیونیستی را
از فروپاشی محتوم نجات نخواهد داد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (یکشنبه) در واکنش به تحولات جدید در منطقه، لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز مشکلات درونی این رژیم نوشت: دروغ پردازی‌های رسانه‌ای‌ درخصوص ایران جدید نیست، اما تشدید آن در ماه‌های اخیر دلایل مختلفی دارد. به گزارش ایرنا، وی در توئیتر افزود: یک دلیل بسیار مهم اینکه رژیم آپارتاید اسرائیل مدت‌هاست درگیر نزاع سیاسی، آشوب، اردوکشی خیابانی و بحران داخلی است. کنعانی اضافه کرد: البته کتمان حقایق، کمکی به نجات رژیم از سرنوشت محتوم فروپاشی نخواهد کرد.

 

درگیری مرزبانان ایران و طالبان

روز گذشته میان نیروهای طالبان و مرزبانان در مرز میلک شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان، درگیری منجر به تیراندازی رخ داد. یک منبع آگاه در این باره گفت: این درگیری و تیراندازی ‌مرزی تلفات جانی نداشت و علت دقیق ماجرا در دست بررسی است. پیش از این، بازداشت یک نیروی مرزبانی ایران به دست طالبان که به طور ناخواسته وارد افغانستان شده بود، خبرساز شد.  

 

جستجو
آرشیو تاریخی