صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و چهار - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم یکشنبه 14 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  سامانه اطلاعات مکانی پایش و ارزیابی سکونتگاه‌های روستایی و شهری در معرض خطر‏، با هدف کنترل ایمن‌سازی‌ها و تداوم ارزیابی‌ها با حضور وزیر کشور رونمایی شد. احمد وحیدی وزیر کشور در جریان این رونمایی با بیان این اعتقاد که اگر ساختمان‌های خوی ایمن‌سازی می‌شد، در برابر زلزله 9/5 ریشتری تخریب نمی‌شدند، تأکید کرد: از این پس ساختمان‌هایی که از سوی بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌ها احداث می‌شوند را با بررسی میزان خطر، ارزیابی و ایمن‌سازی و هوشمندسازی خواهیم کرد و هرگونه ساخت و ساز جدیدی نیز با اعمال کنترل‌های لازم امکانپذیر است.
   وزیر کشور همچنین اعلام کرد: عوامل دست‌اندرکار در ساخت خانه‌هایی که در زمین لرزه شهرستان خوی تخریب شدند به دادستانی و دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
  اعضای کارگروه ویژه مجلس برای بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان تعیین شدند و تشکیل جلسه دادند. این کارگروه در جلسه دیروز گزارش چهار کمیسیون امنیت ملی، آموزش، بهداشت و شوراها درباره علت مسمومیت دانش‌آموزان را بررسی کرد و امروز با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، پدافند غیرعامل، آموزش و پرورش و حوزه بهداشت و درمان بررسی‌ گزارش‌ها را ادامه می‌دهد.
 
  محسن منصوری به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس سازمان ملل برای کشورهای کمتر توسعه یافته راهی قطر شد. معاون اجرایی رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 
  در هشتمین جلسه رسیدگی به لایحه بودجه سال آتی، نمایندگان به دولت مهلت ۳ ماهه دادند تا نسبت به شناسایی مناطق دارای اولویت برای تأمین آب شرب از دریا اقدام کند.
 
  هیأت عمومی دیوان عالی کشور درباره مرجع صالح رسیدگی به دعوای ابطال مصوبات شوراهای اسلامی شهر، رأی وحدت رویه‌ای صادر کرد. براساس این رأی مصوبات موردی (غیرعام‌الشمول) شورای اسلامی شهر در امور مربوط به «شهرداری» مشمول قسمت الف بند یک ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 25/۳/۱۳۹۲ مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به دعوای ابطال آن، در دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود.
 
  سردار سید حمزه قلندری معاون بین‌الملل وزیر دفاع با اشاره به حضور صنایع دفاعی ایران در نمایشگاه عراق گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران آماده هستیم تا دوستان خود در نیروهای مسلح عراق را از جهت تسلیحات و صنایع نظامی تقویت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی