ادعای پدیده نوظهور ووشو 2022 جهان

رحیمی: جای خواهران منصوریان را می‌گیریم

فائزه زمانی
روزنامه نگار

دیانا رحیمی طلایی مسابقات جوانان جهان بعد از درخشش در سکوی اندونزی و تاریخ‌سازی با اولین برد تاریخ ووشو بانوان مقابل چین، در رأی‌گیری مردمی فدراسیون جهانی ووشو به‌عنوان بهترین سانداکار نوظهور جهان در سال 2022 معرفی شد.
تلفن را که جواب داد در مدرسه بود و خودش ساعت 4 عصر تماس گرفت. از این تاریخ‌سازی خوشحال بود و با لحنی مطمئن از رؤیاپردازی‌هایش برای المپیکی شدن ووشو و تکرار این طلا این‌بار در سکوی المپیک می‌گفت.
رحیمی درباره این انتخاب گفت: «از اینکه به‌عنوان یک ایرانی و با اعلام فدراسیون جهانی ووشو پدیده نوظهور سال 2022 شدم، خیلی خوشحالم.
من در مسابقات جوانان جهان طلا گرفتم. همان‌طور که می‌دانید چین مهد ووشو دنیا است و من در این مسابقات برای اولین‌بار در تاریخ ووشو زنان توانستم یک سانداکار چینی را شکست دهم که این دو موضوع در انتخابم تأثیر زیادی داشت.»
او 2 خواهر ووشوکار هم دارد که به گفته خودش در آینده جای خالی خواهران منصوریان را پر می‌کنند: «ما خانواده‌ای ورزشی هستیم. خواهرم مهنا رحیمی هم ووشوکار است و در مسابقات دانشجویان جهان مدال طلا گرفته بود. هژیر رحمانی داماد خانواده هم نقره آسیایی دارد و مربی شخصی من است. درسا رحیمی خواهر 10 ساله‌ام نیز ووشو کار می‌کند. ما خانوادگی تمرین می‌کنیم و این خیلی حس خوبی دارد. امیدوارم در آینده ما سه خواهر، جای خواهران منصوریان را بگیریم. حتی والدینم هم خیلی ما را حمایت می‌کنند و پدرم بارها پشت در سالن مسابقات تا صبح در ماشین خوابیده است که همراه ما باشد و ما مسابقه بدهیم.»
قهرمان ووشو جوانان جهان بعد از درخشش و تاریخ‌سازی در مسابقات جهانی از عدم دریافت پاداش خبر می‌دهد: «بعد از درخشش تیممان در مسابقات جهانی و اولین برد تاریخ ووشو بانوان مقابل یک بازیکن چینی، هیچ پیام تبریک و پاداشی از سمت وزارت ورزش دریافت نکردیم و تا الان هم هیچ خبری نبوده است. حتی سجادی در فرودگاه نیز به استقبالمان نیامد.»
پدیده نوظهور جهان حالا خیال المپیک را در سر می‌پروراند: «المپیکی شدن ووشو آرزوی دیرینه همه ما است. فکر می‌کنم همان‌طور که اولین سال در مسابقات جوانان توانستم طلای جهان را بگیرم با المپیکی شدن ووشو هم بتوانیم طلا را از چنگ چینی‌ها دربیاورم.»

جستجو
آرشیو تاریخی