صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دورنما

سان
بریتانیا

22 نفر که اغلب آنها بسیار جوان بودند، می‌توانستند امروز زنده باشند اگر دستگاه اطلاعاتی انگلیس عملکرد بهتری داشت. رئیس دایره تحقیقات عمومی انگلیس فاش کرده، سال 2017 زمانی که بمبگذاری در منچستر اتفاق افتاد، اگر ام آی 5 (دستگاه اطلاعاتی انگلیس) درست عمل می‌کرد، می‌توانست مانع از حمله عامل این انفجار شود.

 

لس آنجلس تایمز
امریکا

بیش از 3 میلیون نفر از ساکنان کالیفرنیا که از زمان پاندمی کرونا تاکنون از کمک‌های غذایی برخوردار بودند، بزودی دیگر این کمک‌ها را دریافت نخواهند کرد. این در حالی است که این افراد، شامل طبقه فقیر جامعه بودند و اکنون با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی و افزایش هزینه استانداردهای زندگی همچنان برای تهیه مواد غذایی مشکل دارند.در همین حال باید توجه داشت تورم هزینه های زندگی در امریکا رشد قابل توجهی داشته است و همین باعث نیازمندی شمار زیادی از امریکایی ها به کمک های دولتی شده است.

 

ساوت چاینا مورنینگ پست
چین

تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر مسائل مربوط به تایوان رو به افزایش است. این تنش‌ها که سال گذشته با سفر نانسی پلوسی به تایوان شدت گرفت، اکنون بخاطر فروش‌های تسلیحاتی امریکا بدتر از قبل شده است. بویژه که امریکا اعلام کرده است، 619 میلیارد دلار موشک به تایوان خواهد فروخت. این نخستین فروش تسلیحاتی امریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن به تایوان است.

 

دیلی صباح
ترکیه

حزب عدالت و توسعه احزاب مخالف دولت را متهم کرده است که از زلزله بهره‌برداری سیاسی کرده‌اند و بدون توجه به اینکه این زلزله جان 45 هزار شهروند این کشور را گرفته است، از آن در جهت منافع انتخاباتی خود استفاده می‌کنند. در حالی که چنین سوء استفاده‌هایی از یک بلای طبیعی غیراخلاقی و غیر قابل قبول است.

جستجو
آرشیو تاریخی