صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

فرمانده جهادی حزب‌الله لبنان درگذشت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از درگذشت حاج اسد صغیر از فرماندهان جهادی خود بر اثر ابتلا به سرطان خبر داد. به گزارش ایرنا، حاج اسد صغیر با نام جهادی صالح از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در سال‌های مبارزه با رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت نظامی و اطلاعاتی مقاومت اسلامی نقش مهمی را ایفا کرد. وی همچنین با حضور در جبهه‌های نبرد در سوریه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری از فرماندهان مهم و تأثیر‌گذار در پیروزی محور مقاومت به شمار می‌آمد. مراسم تشییع پیکر حاج اسد صغیر دیروز در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار و پیکر او برای تدفین به روستای الخرایب در جنوب لبنان منتقل شد.

 

یونیسف:
زندگی 3.7 میلیون کودک سوری در خطر است

همزمان کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در سخنانی نسبت به خطرات روزافزون موجود برای ۳.۷ میلیون کودک سوری در مناطق زلزله‌زده هشدار داد. به گزارش خبرگزاری «معا»، کاترین راسل در پایان سفر دو روزه خود به سوریه در بیانیه‌ای به تداوم و تشدید بلایا برای کودکان آسیب‌دیده اشاره کرد و گفت: زلزله نه تنها خانه‌ها، مدارس و مناطق بازی کودکان بیشتری را ویران کرد که هرگونه احساس ایمنی را برای بسیاری از آسیب‌پذیرترین کودکان و خانواده‌ها نیز از بین برد.

 

اتحادیه   کارگری مکرون را تهدید کرد

فرودگاه‌های فرانسه تا ۳۰ درصد از پروازهای خود را طی روزهای ۷ و ۸ مارس (۱۶ و ۱۷ اسفند) به دلیل اعتصاب عمومی لغو خواهند کرد. به گزارش اسپوتنیک، اعتصاب کارکنان و کارمندان فرودگاه‌های فرانسه به لغو بسیاری از پروازها در این کشور طی روزهای آینده منجر شد. فرودگاه‌های شارل دوگل، اورلی و بووه پاریس و همچنین سایر فرودگاه‌های بزرگ‌ترین شهرهای فرانسه، حدود 20 تا 30 درصد از پروازهای خود را در 7 و 8 مارس یعنی تا کمتر از یک هفته دیگر به دلیل اعتصاب سراسری لغو خواهند کرد.

 

چین: امریکا تهدید هسته‌ای واقعی است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، واشنگتن نظریه تهدید هسته‌ای از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای توسعه زرادخانه اتمی خود است. به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: واشنگتن نظریه تهدید اتمی از جانب چین را تبلیغ می‌کند و به دنبال بهانه‌ای برای گسترش زرادخانه اتمی خود است. منبع اصلی تهدید اتمی در جهان خود امریکاست.

جستجو
آرشیو تاریخی