صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از کاروانسرای تاریخی دالکی دشتستان در استان بوشهر گفت: این بنای تاریخی باید پاکسازی، مرمت و احیا شود.

 مهدی ناصحی، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد گفت: سند ملی زیارت مسئولیت ما را به‌عنوان بخشی از بدنه حاکمیت یا در ادامه نقش مردم در ارائه خدمت و سازماندهی و مدیریت بسیار سنگین می‌کند.

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در آستانه روز درختکاری، یک نهال زیتون در محوطه بوستان پردیسان تهران کاشته و در جمع نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی خواستار مشارکت مردم در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور، شد.

  احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی خبر داد.

 حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل از اجرای برنامه عملی حفاظت از سه گونه شاخص حیات‌وحش در این استان خبر داده و گفت: برنامه عملی حفاظت از پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی سفید کوچک در استان اردبیل از چندی پیش آغاز شده و در حال اجراست.

 علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهر رشت‌، گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در اولویت بوده و در دست بررسی توسط ارزیابان یونسکو قرار گرفته است.

 سیاوش آریا، پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی با انتشار عکس‌های جدیدی از وضعیت نابسامان آتشکده ساسانی کازرون که در بی‌توجهی تمام رها شده است، نسبت به شیوه نگهداری و تعرض‌هایی که از سوی کشاورزان به عرصه و حریم آن شده است، هشدار داد.

 مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتی واقع در استان بوشهر را در زمینه بافت پارچه عبا مستعد دانسته و تأکید کرد: ارزیابان یونسکو از نزدیک فرآیند عبابافی را مشاهده کرده و برایشان جذاب بود.

 همایون خوشروان، مدیر سابق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر گفت: کار لایروبی خلیج گرگان از اوایل شهریورماه امسال آغاز شد و اکنون بنابر آخرین اعلام سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون ۵۶ درصد پیشرفت داشته و با پیش‌بینی این سازمان، کار لایروبی تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی