صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

معاون وزیر صمت:
دقت کار در سازمان زمین‌شناسی ۴ برابر شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی سیاست کاری خود را تغییر داده و مقیاس کار خود را عوض کرده است، بر این اساس دقت کار نسبت به گذشته تا چهار برابر بیشتر شده است.
علیرضا شهیدی افزود: در گذشته گفته می‌شد که شاید دیگر ماده معدنی در سطح نداشته باشیم، اما همین تغییر مقیاس‌ها سبب شده تا بدانیم هنوز مواد معدنی در سطح وجود دارد که قابل شناسایی‌است؛ به طور مثال، در طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی توانستیم برای نخستین بار ماده معدنی نیکل در این استان پیدا کنیم که خبر بسیار خوبی است. رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بیان ‌داشت: در ایران مرکزی، در ادامه اکتشافات سطحی و تکمیل فرایند اکتشافات سطحی، توانستیم ذخایر آهن، همچنین پُلی‌متال‌ها (از جمله مس، طلا و غیره) کشف کنیم که نشان‌دهنده آن است که باید عملیات اکتشافی کامل‌تر شود.هدف ما این است تا با دقت بیشتری به اکتشاف ذخایر پنهان بپردازیم. او گفت: در ایران مرکزی، ما در مرحله شناسایی و پی‌جویی هستیم و توانستیم علائمی قطعی از آهن به دست آوریم، در عین حال باید عملیات اکتشافات تکمیلی انجام شود تا به ذخایر قابل توجه برسیم. معاون وزیر صمت یادآور شد: در گذشته عنوان می‌شد که در ایران ۶۸ نوع ماده معدنی وجود دارد، اما امروز تعداد عناصر موجود در کشور به ۸۱ عنصر رسیده است.

۳ طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون تن افزایش می‌دهد. وجیه‌الله جعفری افزود: تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.
 
احداث اولین شهرک صنعتی - تخصصی شیشه در هرمزگان
علی رسولیان، رئیس هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ایجاد اولین شهرک صنعتی - تخصصی شیشه کشور در استان هرمزگان و ایجاد و توسعه پنج ناحیه صنعتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و یزد در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس یک هزار و ۱۳ هکتار به مساحت اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزوده می‌شود.
 
مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تمدید شد
مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی تا ساعت ۲۴ امروز تمدید شد همچنین گزینه ویرایش سامانه به آدرس saleauto.ir فعال شده است و متقاضیان می‌توانند در صورت لزوم اطلاعات وارد شده را ویرایش کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی