صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

بانک جهانی برآورد کرده است خسارات مادی وارد آمده به ترکیه بر اثر زلزله مهیب اخیر در این کشور به بیش از 34 میلیارد دلار برسد. با این حال اگر بخواهیم هزینه بازسازی ساختمان‌ها را نیز در نظر بگیریم، ترکیه مجبور خواهد بود دو برابر مبلغی که بانک جهانی اعلام کرده است را صرف بازگرداندن کشور به شرایط عادی کند.

 

عرب نیوز
عربستان

در حالی که نخستین شکاف‌ها در دولت افراطی نتانیاهو در قالب یک استعفا عیان شده است، کرانه باختری روی نوار باریکی از خشونت حرکت می‌کند. این در حالی است که مقامات امنیتی این رژیم بعد از خشونت شهرک‌نشینان در حواره، کسی را دستگیر نکردند. همین باعث خشم بیشتر فلسطینیان شده است. جامعه جهانی نیز کاری بیش از انتقادهای شفاهی انجام نمی‌دهد.

 

لاوانگاریا
اسپانیا

نمایندگان دولتی در بارسلونا بابت خودکشی خواهران دوقلوی 12 ساله از عموم مردم عذرخواهی کردند. بنا برگزارش‌ها این دو خواهر دوقلو هفته پیش از بالکن خانه خود به پایین پریدند که یکی از آنها در بیمارستان در گذشت اما دیگری زنده است. این دو درحالی خودکشی کردند که آمار زنانی که در کاتالونیا خودکشی می‌کنند در 4 سال گذشته 3 برابر شده و دولت نیز به همین دلیل عذرخواهی کرده است.

 

نیویورک تایمز
امریکا

از چند ماه پیش تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند، ارتش روسیه در آستانه سالگرد جنگ و یا اندکی پس از آن، دست به حمله‌ای گسترده و شدید به اوکراین بزند و مواضعی را که اکنون در دست اوکراین است، تصرف کند. به نظر می‌رسد، این حمله بعد از شتابی که حملات روسیه به اوکراین از چند هفته قبل گرفته بود، آغاز شده است و روسیه در روزهای اخیر توانسته مناطقی را تصرف کند.

جستجو
آرشیو تاریخی