صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

تداوم جاسوسی از شهروندان امریکایی

رسانه‌های امریکایی گزارش دادند، دولت بایدن از کنگره درخواست کرده یک برنامه جاسوسی مناقشه‌برانگیز را مجدداً قبل از انقضا تمدید کند. به گزارش وی.او.ای، این برنامه در سال ۲۰۰۸ طبق بخش ۷۰۲ از «قانون تجسس اطلاعات خارجی» ایجاد شده و به آژانس‌های جاسوسی امریکا اجازه جمع‌آوری ارتباطات اینترنتی خارجی‌ها برای اهداف اطلاعاتی را داده اما می‌تواند منتج به «جمع‌آوری تصادفی» پیام‌های شهروندان امریکایی شود.

 

پوتین قانون حفظ اصالت زبان روسی را امضا کرد

رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که به دنبال تشویق پیروی از قوانین زبان ادبی روسی و جلوگیری از استفاده از کلمات خارجی است. به گزارش خبرگزاری تاس، در این قانون آمده که اگر زبان روسی به عنوان زبان ملی استفاده شود، هنجارهای زبان ادبیات معاصر روسی نیز باید پیروی شود که شامل قوانینی می‌شود که در دیکشنری‌ها، کتاب‌های مرجع و کتب گرامر آمده است.

 

اعلام مخالفت پنتاگون با ارسال جنگنده به اوکراین

معاون وزات دفاع امریکا صراحتاً اعلام کرد که در حال حاضر ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین جزو اولویت‌های اصلی نیست. به گزارش رویترز، کالین کاهل در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا در علت این مسأله عنوان داشت: «اکنون سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات دوربرد با دقت بالا، خودروهای زرهی و تانک‌ها مهم‌تر هستند.» پیشتر جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا نیز در جریان سفرش به کی‌یف این مسأله را در حضور ولودیمیر زلنسکی مطرح کرده بود.

 

پیشتازی اردوغان در نظرسنجی‌های انتخاباتی

بر‌اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اردوغان در رقابت انتخاباتی این کشور که قرار است بزودی برگزار شود، کاندیدای پیشرو است. به گزارش روزنامه ینی شفق، بر‌اساس یک نظرسنجی که توسط مرکز «آردا» و در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۸ فوریه سال‌جاری میلادی از ۳۰۰۰ نفر انجام شد، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، به چه کسی رأی می‌دهند و ۴۹.۸ درصد گفتند که رأی آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی است.

جستجو
آرشیو تاریخی