صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

نماینده روسیه در سازمان ملل همسو با همتای سوری خود خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به سوریه شد

مسکو: تل آویو به تنش آفرینی در منطقه خاتمه دهد

به دنبال تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، روسیه از تل‌آویو می‌خواهد دست از اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه و نظامی خود علیه سوریه بردارد؛ اقداماتی که می‌تواند عواقب و پیامدهای خطرناکی برای کل منطقه داشته باشد.
به گزارش روسیا الیوم، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اشاره کرد، اقدامات خشونت‌آمیز و مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه ادامه دارند. او افزود: «در ۱۹ فوریه نیروهای هوایی اسرائیل سوریه را هدف گرفتند و چندین نقطه در دمشق و اطراف آن هدف حملات موشکی قرار گرفت و یکی از موشک‌ها در ساختمانی مسکونی مملو از جمعیت فرود آمد.» پولیانسکی ادامه داد: «در نتیجه این حملات 5 نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. یکی از ترکش‌های موشک‌های اسرائیل که توسط سامانه‌های پدافندی سوریه رهگیری شد به ۳۰۰ متری سفارت روسیه در دمشق اصابت کرده بود.»
او خاطرنشان کرد: «ما شدیداً این تدابیر خشونت‌آمیز اسرائیل را که نقض علنی قانون بین‌الملل است، محکوم می‌کنیم. ما به شکل فوری از طرف اسرائیلی می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز خود را علیه سوریه متوقف کند و از برداشتن گام‌هایی که منجر به عواقب خطرناک برای کل منطقه می‌شود، امتناع ورزد.» این نماینده روسیه گفت: «مسکو از این حقیقت پیروی می‌کند که ادامه این اقدامات کاملاً مردود است، بویژه بعد از اینکه بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه در حال کمک به سوری‌ها در پشت سر گذاشتن پیامدهای زلزله هستند.»
در همین حال فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه روز سه‌شنبه طی یک سخنرانی ویدیویی در کنفرانس خلع سلاح ژنو تأکید کرد، سوریه با یک جنگ ناعادلانه مواجه شد که طی آن کشورهای بزرگ از سلاح تروریسم علیه مردم ما استفاده کردند. طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا)، وزیر خارجه سوریه در ادامه تأکید کرد که همین کشورها ده‌ها هزار تروریست خارجی را درگیر جنگ کردند و انواع مختلف پشتیبانی و تسلیحات، از جمله موارد ممنوعه بین‌المللی را برای آنها فراهم کردند تا به برنامه‌های تهاجمی خود خدمت کنند.
به موازات آن، امیرسعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل هم عنوان داشت که جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به یک ساختمان مسکونی غیرنظامی در منطقه‌ای پرجمعیت در مرکز دمشق در ۱۹ فوریه را بشدت محکوم می‌کند. این حملات شنیع تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه است، زیرا حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و منشور ملل متحد را نقض کرده است. ایروانی تأکید کرد: «جامعه بین‌الملل باید فوراً رژیم اسرائیل را وادار کند تا به نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین حملات تروریستی که علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی در سوریه انجام داده است، پایان دهد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی