دیگه‌چه‌خبر؟

تیک‌تاک «فیلتر» نمی‌شود، «خداحافظی» می‌کند!
خبر اول اینکه، اروپا و امریکا که همواره به دنبال نسخه‌نویسی برای کشورهای دیگر در زمینه آزادی فناوری‌های ارتباطی هستند، حالا می‌خواهند شبکه فراگیر اجتماعی «تیک‌تاک» را برای مردم خود ممنوع اعلام کنند، اما در تیتری عجیب، BBC فارسی که پس از آشوب‌های اخیر از فیلترینگ اینستاگرام در ایران انتقاد کرده بود، حالا خبر فیلترینگ تیک‌تاک در اروپا و امریکا را «خداحافظی» خواند و نوشت: «احتمال خداحافظی اروپا و امریکا با تیک‌تاک»!
 

حمایت اتحادیه اروپا از سلطنت‌طلب‌ها
خبر دیگر اینکه، یورونیوز فارسی ارگان رسمی اتحادیه اروپا در حالی اقدامات مداخله‌جویانه خود را در امور ایران انکار می‌کند که به تازگی با رضاپهلوی به گفت‌و‌گو نشسته است. سایت رسمی اتحادیه اروپا رضاپهلوی را «فرزند پادشاه سابق ایران» نامید و به طور رسمی از جریان برانداز و فعال در ناامن‌سازی ایران حمایت کرد. این درحالی است که آلمان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا به پشتیبانی از جریان تجزیه‌طلب می‌پردازد که با سلطنت‌طلبان دچار اختلافات جدی هستند.
 

یکی از عوامل اغتشاشات
در زاهدان از کشور فراری شد
شنیدیم که، عبدالغفار نقشبندی که به عنوان یکی از عوامل اغتشاشات هفته‌های اخیر زاهدان و مسجد مکی نام برده می‌شود، از کشور فراری شد. این فرار، پس از چند روز زندگی مخفیانه و بعد از آن صورت گرفت که حکم دستگیری وی صادر شده بود. گزارش‌ها نه تنها از ارتباط او با سرویس‌های خارجی خبر می‌دهند، بلکه شواهد نشان می‌دهد که وی در ترور مولوی جنگی‌زهی، یکی از منادیان وحدت در استان نیز نقش داشته است. گفته می‌شود فراری دادن وی باهدف جلوگیری از برملاشدن ارتباطات با سرویس‌های خارجی صورت گرفته است.
 

تجزیه‌طلب‌ها با خودشان درگیر شدند
با خبر شدیم که، پس از آنکه اختلاف میان ضدانقلاب برانداز هرگونه ائتلاف ادعایی آنان را نقش برآب کرد، حالا این اختلافات به داخل گروهک‌های تجزیه طلب هم رسید. در تازه‌ترین موارد از این دست، عبدالله هجری، رئیس گروهک تروریستی تجزیه‌طلب دموکرات، به عبدالله مهتدی، رئیس دیگر گروهک تروریستی کومله حمله کرد که چرا اصلاً گفتی ما می‌توانیم با رضا پهلوی صحبت کنیم! این درحالی است که مهتدی در ابتدا هرگونه ائتلاف با اسماعیلیون یا پهلوی را رد کرد، اما در نهایت به دلیل فشار سرویس‌های خارجی، پذیرفت که با پهلوی دست‌کم همصحبت شود!
 

تحریم امریکا علیه دو مقام مسئول متوفی ایران!
دست آخر اینکه، دولت امریکا در گزارشی به کنگره این کشور، فهرستی از ۴۳ مقام ارشد فعلی و سابق جمهوری اسلامی ایران را که شامل محدودیت‌های مهاجرتی ایالات متحده می‌شوند، اعلام کرد. فهرستی که در نمایشی بودن آن همین بس که نام افرادی همچون مرحوم سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس فقید ستاد کل نیروهای مسلح در سال‌های 68 تا 95 و شهید حسن ایرلو سفیر سابق ایران در یمن به عنوان مقامات سابقی که اکنون در قید حیات نیستند هم در آن ذکر شده است! مقامات دولت جو بایدن با وجود بارها اعتراف به شکست سیاست تحریم و اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران در عمل از همان سیاست‌های شکست خورده پیروی می‌کنند و به تأثیرگذاری این ابزار برای پیشبرد اهداف یکجانبه‌گرایانه خود دل بسته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی