صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم چهارشنبه 10 اسفند را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  سابا کروسی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده بود، عفو عمومی از سوی مقام معظم رهبری ایران را ستود و گفت این اقدام جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر و ستایش است.

   وزیر امور خارجه پس از دو روز کاری فشرده و شرکت در نشست شورای حقوق بشر و کنفرانس خلع سلاح و رایزنی‌ با تعدادی از مقامات شرکت کننده ، به تهران بازگشت. دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با تعدادی از همتایان اروپایی و وزرای خارجه ونزوئلا و سنگال  از جمله  برنامه‌های این سفر بود.
   حســــــین امیرعبـــــــداللـــــهیان  در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «سی ‌ان‌ ان»  ضمن پاسخ مستدل به ادعاهای مطرح شده در پرسش‌های کریستین امانپور از «گزارش‌های جهت‌دار و نادرست» این رسانه علیه ایران که در جریان اغتشاشات اخیر در ایران به عنوان یکی از بازوهای رسانه‌ای برای جنگ ترکیبی علیه ایران عمل کرد و با انتشار گزارش‌هایی به نقل از منابع گمنام تلاش کرد آتش این اغتشاشات را زنده نگاه دارد، انتقاد کرد .

   مجری این شبکه خبری مدعی شد که شمار زیادی از افراد که در «تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز» دستگیر شده‌اند، مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.  امیرعبداللهیان در پاسخ دستگیری معترضان در «تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز» را رد کرد و گفت: «هیچ‌کس در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز دستگیر نشده است بلکه در تظاهراتی که به خشونت کشیده شد و افرادی از خارج ایران وارد آن شده بودند و اقدام به کشتن پلیس کردند، عده‌ای دستگیر شدند. امیرعبداللهیان سپس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای عفو گسترده متهمان گفت پس از این فرمان همه دستگیرشدگان، غیر از آنها که کسی را کشته‌اند و شاکی دارند آزاد شدند.

  امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم خبر داد: برای برگزاری یک رزمایش، برنامه‌ریزی کرده و از همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند دعوت به همکاری کرده‌ایم تا امسال با حضور کشورهای دیگر این رزمایش برگزار شود.

  مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: از تحریم‌ها علیه ایران یا هر کشور دیگری حمایت نمی‌کنیم. ما خودمان تصمیم می‌گیریم.

  آیت‌الله احمد جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان گفت: دشمنان ما چند ماه تلاش کردند با راه انداختن اغتشاشات اولویت‌های کشور را تغییر دهند و وقتی از آن راه موفق نشدند، حالا تلاش دارند با جنگ روانی و بحرانی نشان دادن وضعیت اقتصادی کشور، جامعه را نگران کنند؛ در این وضعیت هوشیاری متولیان اقتصادی، اتخاذ تصمیمات صحیح و اطلاع‌رسانی درست و بموقع ضروری است.

  ارز حج از سوی دولت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص یافته است. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در نوبت حج هستند، گفت: این زائران حدود ۱۶سال پیش پول به حساب بانک‌ها واریز کرده‌اند و ارزش آن در این سال‌ها کاهش یافته، حالا دولت به کمک آنها آمده و این ارز را اختصاص داده است.
  یک هیأت پارلمانی ایرانی به ریاست عباس گلرو، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه که به دمشق سفر کرده است، دیروز (چهارشنبه) با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. هدف از این سفر ابراز تسلیت و همدردی با مردم زلزله‌زده در سوریه عنوان شده است.

  غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: عرصه فضای مجازی نباید جای جولان بیگانگان بویژه بدخواهان ایران و انقلاب ما باشد. در حکمرانی سرزمینی از دانش و فناوری‌های نوین کشورهای مختلف بهره گرفته‌ایم و این کار اشکالی هم ندارد اما حاکمیت این فضا با ما است و نسخه‌نویسی برای جامعه را باید خودمان انجام بدهیم.

  هفته گذشته هیأت نظارت بر مطبوعات رأی به توقیف روزنامه «سازندگی» داده بود اما دیروز دادسرای فرهنگ و رسانه قرار منع تعقیب این روزنامه را صادر کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی