صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و یک - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبار

هیأت دولت جذب نخبگان علمی
در دانشگاه‌ها را تصویب کرد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب نخبگان علمی در دانشگاه‌ها براساس چهارچوب مشخص در مقاطع مختلف تحصیلی مراکز آموزش عالی در هیأت دولت به تصویب رسید. محمدعلی زلفی‌گل افزود: نخبگانی که از مقطع کارشناسی و بالاتر دارای ظرفیت‌های علمی بی‌نظیر هستند، براساس چهارچوب‌های در نظر گرفته شده در وهله اول بورسیه می‌شوند و هزینه تحصیل آنان از طرف دولت پرداخت خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: بعد از اخذ مدرک دکتری، این نخبگان علمی با نگاه بلندنظرانه و تصویب در هیأت دولت سیزدهم در هیأت علمی دانشگاه‌ها جذب خواهند شد. وی تصریح کرد: نوع نگاه دولت سیزدهم به دانشگاهیان، پرورش آینده‌سازان کشور برای تولید و ثروت است و برای تحقق توسعه باید علوم روز را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

 

افزایش ۲۳ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۲۳ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری خبر داد. دکتر عباس عبادی مقوله کمبود پرستار را یکی از موضوعات مبتلابه نظام‌های سلامت دانست و گفت: مدیریت این مسأله به عنوان یک پدیده چند عاملی، مستلزم پرداختن به ابعاد مختلف از جمله افزایش عرضه از طریق افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پرستاری است که در این راستا امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو ۲۳ درصد افزایش یافت. بدیهی است مدیریت این مسأله به عنوان یک پدیده چند عاملی، مستلزم پرداختن به ابعاد مختلف از جمله افزایش عرضه از طریق افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پرستاری، جذب و نگهداشت پرستاران و ایجاد شرایط برای ممانعت از مهاجرت آنهاست. 

 

صدور مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور تسهیل شد
رئیس سازمان غذا و دارو از تسهیل در بخش صدور مجوز برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت و کوتاه کردن مسیر کسب مجوز برای آنها، خبر داد. دکتر سید حیدر محمدی در اختتامیه نخستین نمایشگاه سلامت بنیان، گفت: در این نمایشگاه ۹۲ شرکت منتخب از بین بیش از ۱۰۰۰ شرکت حضور دارند. تسهیل در بخش صدور مجوز برای شرکت‌های دانش‌بنیان و کوتاه کردن مسیر کسب مجوز برای آنها، با دستور وزیر بهداشت، یکی از دستاوردهایی بود که از جانب نمایشگاه دانش‌بنیان حاصل شد.

 

زاکانی: خانه‌های بهداشت را
به پارک‌ها می‌بریم
شهردار تهران گفت: می‌خواهیم خدمات عمومی همچون خانه‌های بهداشت را به پارک‌ها بیاوریم و این کار، همان مولدسازی است. علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: خدمات عمومی که مردم نیاز دارند را به پارک‌ها می‌بریم. علاوه بر تفرجگاه کارهای بهداشتی کارهای خدماتی مختلف را هم به پارک‌ها خواهیم برد. وی افزود: تهران باید متحول شود، تحول تهران هم به داشتن یک الگو و حرکت در مسیر اتفاق می‌افتد. ما نیازمند ۵۰۷ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی هستیم و باید این مقدار را از طریق مولدسازی به‌دست بیاوریم. زاکانی ادامه داد: مولدسازی ما به این معناست که از هر چیزی که داریم حداکثر استفاده را می‌کنیم. به‌عنوان مثال ۷ خط متروی ما با تی‌بی‌ام قطر ۹ زده شده اما قرار است ۴ خط بعدی‌ ما با تی‌بی‌ام قطر ۱۵.۸ زده شود. یعنی یک خط مترو و یک خط هم روی آن اتوبوس می‌رود.

 

وزش باد شدید در ۶ استان
سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید همچنین احتمال سقوط بهمن در نقاط کوهستانی و برفگیر در شش استان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید موقتی، بارش باران و برف و احتمال سقوط بهمن از جمعه تا شنبه ( ۱۲ تا ۱۳ اسفند) خبر داد. این شرایط جوی روز جمعه در آذربایجان شرقی،  اردبیل،  آذربایجان غربی و روز شنبه در آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی،  ارتفاعات البرز  در استان‌های البرز و تهران و کردستان مورد انتظار است.

جستجو
آرشیو تاریخی