صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

۱۰ قاضی سعودی به «خیانت بزرگ» متهم شدند

دادستان کل عربستان خواهان اعدام ۱۰ قاضی سابق به اتهام «خیانت بزرگ» شد که این امر بنا به درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است. به گزارش المیادین، سازمان «DAWN» اعلام کرد، اتهام‌های هولناک مطرح شده علیه آن قاضیان که برخی از آنها حکم‌های شدیدی را علیه شهروندان عربستانی بنا به درخواست ولیعهد عربستان صادر کرده بودند، نشان می‌دهد که هیچکس در عربستان سعودی در امنیت نیست.

 

سفر وزیر خارجه امریکا به حیاط خلوت روسیه

بلینکن وارد آسیای میانه شده تا با مقام‌های پنج کشور این حوزه دیدار و گفت‌وگو کند. به گزارش رویترز، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به قزاقستان و ازبکستان نخستین سفر وی به این کشورها است. وی در این سفر با وزرای خارجه تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان نیز دیدار می‌کند. این سفر با هدف نشان دادن همکاری‌های مشترک امریکا با این کشورها که در پی حمله روسیه به اوکراین از نظر اقتصادی ضعیف شده‌اند، است.

 

مکرون: سپر بلای آفریقا نمی‌شویم

رئیس‌جمهور فرانسه در یک سخنرانی پیش از سفرش به قاره آفریقا گفت که اجازه نخواهد داد فرانسه به «سپر بلای ایده‌آل» در این قاره تبدیل شود. به گزارش رویترز، امانوئل مکرون در حالی امروز راهی آفریقا می‌شود که برخی از کشورهای قاره سیاه از فرانسه به‌دلیل ناتوانی در مهار شبه‌نظامیان بنیادگرا بویژه در منطقه ساحل انتقاد کرده‌اند. به گفته وی حضور ارتش فرانسه در آفریقا به‌مرور کم‌‌رنگ‌تر خواهد ‌شد و تعداد سربازان کاهش می‌یابد تا از تنش‌ها در غرب آفریقا، جایی که احساسات ضد فرانسوی در حال افزایش است، فروکش کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی