صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

خبر در خبر

  آصف شیخ،‌ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی، رشتی دوزی را هنری استثنایی و بی‌نظیر در جهان توصیف کرد و گفت: در حین بازدید از صنایع دستی شهر رشت با هنر رشتی‌دوزی آشنا شدیم که علاوه بر رنگ، طرح و اصالت؛ نامش برگرفته ازخود این شهر است که برای ارزیابان بسیار جذاب است.

 محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: از آنجایی که در آبان ماه نرخ هتل‌ها افزایش پیدا کرده بود، در نتیجه واحدهای اقامتی در نوروز طبق تعرفه گذشته ارائه خدمت خواهند کرد.

 علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور از آغاز به کار بخش انگلیسی زبان سامانه ملی سفر خبر داد و گفت: از این پس گردشگران خارجی و توریست‌ها در داخل ایران نیز می‌توانند با شماره سراسری ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

 عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص اختصاص بودجه برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در سال آینده عنوان کرد: فعلاً به طور کلی در وضعیت شعب ابوطالب قرار داریم. امیدوار هستیم بتوانیم تغییراتی در اعتبارات وزارتخانه ایجاد کنیم. همچنین تلاش‌هایی برای توجه به این حوزه‌ها در برنامه پنج‌ساله صورت گرفته است.

 نسرین کریمی،  دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک می‌گوید: بنای تاریخی ارگ ارغوانی بدون هیچ گونه نگهداری، مرمت و توجه به حال خود رها شده و هم‌اکنون به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

 کوروس ربیعی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران، از وضعیت مناسب درناهای «امید» و «رویا» خبر داد و با بیان اینکه زمان مهاجرت برگشت فرا رسیده است گفت: پروازهای بلندمدت درون زیستگاهی برای آمادگی پرواز مهاجرت ۲ درنا آغاز شده و باید منتظر مهاجرت قریب‌الوقوع آنها باشیم.

 ابوالحسن اتابکی، دانش آموخته زبان باستانی و دکترای تاریخ از کشف سنگ‌نوشته‌ای در کوهستان‌های دشت مرودشت خبر داد که چندین سده بعد با اشعار سعدی شیرازی مزین شده است.

  علی النجاده، عضو شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: با اطلاعات مقدماتی‌ که از دزفول و صنعت کپوبافی این شهر کسب کردم، به جهانی شدن آن خوشبینیم، با این حال باید دید دزفول تا چه اندازه شاخص‌های مدنظر شورا را برآورده می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی