صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای اختیار مهار قیمت ارز

اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر لزوم قوا و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی  را بررسی و تصویب کردند. در این جلسه  بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه همکاری صادرکنندگان برای عرضه ارز صادرات در سامانه بانک مرکزی و چگونگی تأمین ارز واردات ارائه کرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی دولت

ادعای تغییر معاون اول رئیس جمهور کذب است

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت روز دوشنبه اعلام کرد: ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد.پاد همچنین افزود: مخبر با انگیزه مضاعف و تلاش شبانه‌روزی در دولت مشغول به فعالیت است.

 

تأکید اژه‌ای بر حمایت ازسرمایه گذاری بخش خصوصی

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان مرکزی با تأکید بر ضرورت مشخص شدن رابطه حکومت و بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت، گفت: می خواهیم به طور جدی از سرمایه گذاری حمایت کنیم و در این کار مصمم هستیم. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای حل مشکلات کشور را نیازمند نگاه واحد یا حداقل نزدیک به هم دانست و گفت:  باید نسبت به بسیاری از موضوعات در کشور، به یک فهم مشترک برسیم.

 

ایران

 امیرعبداللهیان:به گشایش در روابط با مصر و اردن خوشبین هستیم

وزیر امورخارجه کشورمان در توضیح محورهای مطرح شده در سفر اخیرش به عراق در گفت وگو با «ایران»، گفت: پیگیری پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان یکی از دستور کارهای اصلی در گفت وگو با مقامات عراقی بود. وی با تصریح اینکه مقامات عراق نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند، افزود: نکته مهم این است که با توجه به اینکه عاملان و مجریان این جنایت روشن شده‌اند، دو طرف در حال نهایی کردن موضوع هستند و امیدواریم هرچه زودتر گام اساسی در ارتباط با این مسأله برداشته شود.امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره وساطت عراق بین ایران و مصر،اردن و عربستان گفت: من فکر می کنم صفحه جدیدی در مناسبات بین ایران و منطقه گشوده شده و این در چهارچوب سیاست خارجی آقای دکتر رئیسی است. وی افزود:کشورها و دولت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند؛ ما خوشبین هستیم که با توسعه همکاری‌های دوجانبه با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه در آینده، شاهد گشایش هرچه بیشتر و رفع سوء تفاهمات و توسعه و تحکیم همکاری‌ها با کشورهایی مثل مصر و اردن خواهیم بود.وزیر امورخارجه همچنین گفت: در مورد عربستان دستور کارجدی در مقابل‌مان وجود دارد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی