صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

از ورزش چه خبر؟

سطح هوشیاری سجادی به ۱۴ رسید

سطح هوشیاری حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به عدد ۱۴ رسید که این مسأله نشان‌دهنده بهبود وضعیت وی است. یکی از پزشکانی که از سجادی عیادت کرده و در جریان آخرین وضعیت وزیر ورزش و جوانان قرار گرفته بود، درباره آخرین شرایط سجادی گفت: «وزیر ورزش از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده و به‌هوش آمده است. همچنین سطح هوشیاری او به 14 رسیده است.»

 

۲ طلا و یک نقره شطرنج‌بازان ناشنوای ایران در قهرمانی آسیا

شطرنج بازان ناشنوای ایران در ادامه رقابت‌های برق آسای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اردن، ۲ مدال طلا و یک نقره گرفتند. نیر گلی‌زاده در رقابت با ۱۳ شطرنج باز اردن، عربستان، یمن و امارات با پایان ۹ دور قهرمان  شد. آرمین رحمت‌پور هم در رقابت با ۱۲ شطرنج باز از امارات، یمن و اردن و پوریا جمالی به مدال طلا رسید و پوریا جمالی دیگر شطرنج‌باز ایرانی با شکست حریفان اردنی، یمنی و اماراتی به مدال نقره رسید. مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا امروز تمام می‌شود.

 

روئینگی‌ها قایق‌ها را به آب انداختند

قایقرانان ملی‌پوش روئینگ و  مردان جوانان دیروز قایق‌ها  را در دریاچه آزادی به آب انداختند. افشین فرزام که شاگردانش را برای بازی‌های آسیایی هانگژو و انتخابی المپیک آماده می‌کند، 12 قایقران زن و مرد برای 17 روز زیر نظر او و دستیارانش تمرین می‌کنند. چهار قایقران جوان روئینگ هم همزمان زیر نظر کادر فنی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند.

 

نقره کهنی در جام جهانی ژیمناستیک

مهدی احمدکهنی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران در جام جهانی آلمان در ماده دارحلقه مدال نقره گرفت. احمدکهنی که فینالیست دارحلقه شده بود، در این مرحله موفق به کسب امتیاز 14.766 شد و پس از نماینده یونان به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. همچنین نماینده ارمنستان نیز سوم‌ شد. امتیاز این مسابقات در کسب سهمیه المپیک پاریس مؤثر است.

 

ژاوی برنده دربی مادرید

دربی مادرید با تساوی شاگردان آنچلوتی و سیمئونه به نفع کاتالان‌ها به پایان رسید.
دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در چهارچوب هفته بیست و سوم لالیگا مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در پایان با تساوی 1-1 زمین را ترک کردند.
شاگردان سیمئونه که از دقیقه 64 با اخراج آنخل کوره آ، 10 نفره شدند، دقیقه ۷۸ روی ارسال ایستگاهی گریزمان با ضربه سر خیمنس به گل اول رسیدند اما دقیقه ۸۵، رئال مادرید با ضربه سر آلوارو رودریگس، هافبک ۱۸ ساله‌اش کار را به تساوی کشاند تا پیروز دربی مادرید، ژاوی باشد. رئال مادرید با این تساوی 52 امتیازی شد و همچنان در رده دوم جدول قرار دارد. بارسلونا هم بعد از تساوی این دو تیم، در صورت پیروزی مقابل آلمریا اختلافش با رئال مادرید را به 10 امتیاز می‌رساند تا امید کهکشانی‌ها برای فتح کاپ قهرمانی را کمرنگ کند. بارسلونا امشب با المریای صدر‌نشین بازی دارد.

 

جولان رونالدو در صحرا

کریستین رونالدو برای دومین بار با پیراهن النصر هت تریک کرد. رونالدو در دیدار تیمش مقابل ضمک در هفته هجدهم لیگ برتر عربستان هر 3 گل تیمش را به ثمر رساند تا نشان دهد تمام‌نشدنی است. او بعد از تنها 5 بازی برای النصر، حالا فقط 5 گل با اندرسون تالیشکا آقای گل کنونی لیگ عربستان فاصله دارد. او با ثبت این سه گل مقابل تیم ضمک به رکورد 62 هت‌تریک در دوران فوتبال حرفه‌ای‌اش رسید. النصر هم با درخشش رونالدو به صدر جدول برگشت.

جستجو
آرشیو تاریخی