صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

اسماعیل‌نژاد خوشحال‌ترین والیبالیست دنیا

فائزه زمانی/ امین اسماعیل‌نژاد، این روزها خوشحال‌ترین والیبالیست دنیاست. با صدور کارت پایان خدمتش. تن شاد صدا و خنده‌هایش، حتی پشت تلفن، حال دلش را فریاد می‌زند. آن هم بعد از صعود تیم والیبال پاس گرگان به نیمه نهایی لیگ برتر. سوپراستار نوظهور والیبال ایران که امسال با درخشش در لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان همه را وادار به تمجید کرد، به رغم پیشنهاد  وسوسه انگیز برای بازی در لیگ سریA  ایتالیا، سد بزرگی جلو پایش بود؛ خدمت سربازی. او که از سال قبل سرباز شده بود و به همین خاطر در پاس گرگان و مقاومت شهداب یزد دست به توپ شد، حتی با رایزنی‌های محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون نتوانست اجازه بازی در ایتالیا را بگیرد و بنابراین در پاس گرگان ماندگار شد. او طبق قانون با 6 ماه سنوات خدمتی باید تا تابستان سرباز می‌ماند، اما صعود پاس گرگان به مرحله نیمه نهایی در شب شکست هورسان رامسر با درخشش او، کارت پایان خدمتش را صادر کرد.
6 ماه بخشودگی فرماندهان انتظامی استان گلستان و فراجا بعد از شگفتی‌سازی پاس گرگان در پلی‌آف لیگ برتر، تنها شامل حال امین اسماعیل نژاد نشد و چند بازیکن سرباز دیگر هم مشمول این مساعدت شدند.
امین اسماعیل‌نژاد پشت خط‌زن ملی‌پوش پاس گرگان آنقدر خوشحال است که بعد از سه بوق تماس را برقرار می‌کند: «اول فصل قول داده بودند که تیم به نیمه نهایی برسد، کارت پایان خدمتم را بدهند.»
او در حالی که می‌خندد، انگیزه‌اش برای بازی‌های خوب لیگ والیبال را به قول و قرار کارت پایان خدمت ربط نمی‌دهد: «اصلاً این طور نیست که من به خاطر کارت پایان خدمت برای پاس اینقدر خوب بازی کردم. انگیزه‌ام برای بازی خوب ربطی به کارت پایان خدمتم ندارد. من هرکاری که کردم به خاطر خودم بود و بس.»
جستجو
آرشیو تاریخی