صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دورنما

نشنال پست
کانادا

کارشناسان کانادایی تأکید
می کنــند که افزایش خشونت، قلدری و استعمال مواد مخدر در میان دانش‌آموزان، فضای مدارس را خطرناک‌تر از گذشته کرده و در این میان به رغم گستردگی این معضلات در مناطق مختلف، شرایط بسیار بحرانی شده است. در همین راستا گفته می‌شود تنها  در فاصله ژانویه 2021 تا نوامبر 2022،  622 نوجوان و جوان قربانی چاقوکشی شده‌اند.

 

گاردین
بریتانیا

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس وعده اعلام توافقنامه مربوط به پروتکل جنجالی ایرلند شمالی را در آینده نزدیک داد و بنا به اعلام دفتر او، این پرونده که در دوران پسابرگزیت بستر اختلافات بسیاری شده، نهایتاً تا دوشنبه تعیین تکلیف می‌شود. کارشناسان این توافقنامه را قمار سوناک می‌دانند چراکه مفاد آن می تواند سبب درگیری های تازه او با محافظه‌کاران حامی برگزیت شود.

 

 دیلی صباح
ترکیه

وقوع زمین لرزه در ترکیه و مشارکت حدود 88 کشور برای ارسال کمک و انجام عملیات جست‌وجو، سیاست خارجی آنکارا را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. چراکه کشورهایی همچون یونان برای یاری ترکیه پا پیش گذاشتند که اختلافات کهنه ای با آنکارا داشتند. همین امر به باور کارشناسان می‌تواند سیاست خارجی ترکیه را تحت تأثیر دیپلماسی زلزله به مسیر جدیدی بکشاند.

 

دیلی د پاک بنکر
پاکستان

اندیشکده‌ای در واشنگتن هشدار داد در صورتی که کنگره امریکا برای برداشتن سقف بدهی این کشور اقدامی انجام ندهد، آنها بزودی با چالشی جدی برای انجام تعهدات مالی خود روبه‌رو می‌شوند. این هشدار در شرایطی است که امریکا اوایل پاییز سال جاری به سقف بدهی قانونی خود می‌رسد اما خزانه‌داری آن تا قبل از این تاریخ امکان پرداخت صورتحساب‌ها را ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی