صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

نرخ سرسام آور زندگی در امریکا

براساس گزارش اخیر وزارت بازرگانی امریکا، هزینه‌های مصرف‌کنندگان این کشور در ماه ژانویه سال‌ جاری برای نخستین بار طی 2 سال اخیر، بیشترین میزان افزایش را داشته است.این در حالی است که نرخ تورم به شکلی چشمگیر افزایش یافته و دستمزدها و حقوق‌ها نیز بیشتر شده است. بانک مرکزی تشدید این روند افزایشی در تابستان را پیش‌بینی کرده که می‌تواند اقتصاد را در آستانه رکود بسیار خطرناکی قرار دهد.

 

اخطار جدی یمن به واشنگتن

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به واشنگتن هشدار داد که اخطار رهبر انصارالله را جدی بگیرد چراکه نادیده گرفتن آن می‌تواند تبعات وخیمی را متوجه امریکا کند.به گزارش خبرگزاری سبا، وی از کشورهای متجاوز خواست جنگ علیه یمن را متوقف، محاصره را لغو و نیروهای خارجی را خارج کنند و افزود: «امریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها بدانند که در چهارچوب هر توافقی باید مسئولیت‌شان را بپذیرند.»

 

هشدار بولتون به جمهوری خواهان

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق امریکا، حمایت جمهوری خواهان از دونالد ترامپ را خودکشی خواند و تأکید کرد: او در صورت پیروزی در انتخابات 2024، به احتمال زیاد از ناتو خارج می‌شود.وی در گفت‌و‌گو با واشنگتن پست با تأکید بر فاجعه‌ای که ریاست جمهوری ترامپ به بار می‌آورد، گفت: «این طولانی‌ترین نمونه تاریخی از تلاش یک حزب سیاسی برای خودکشی است.» جان بولتون که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، مشاور امنیت ملی آمریکا بود، در ماه گذشته میلادی اعلام کرده که در فکر شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور است.

 

 دستگیری خبرنگار ترکیه به خاطر گزارش زلزله

میر علی کوشر، خبرنگار آزاد ترکیه‌ای که با تهیه گزارش از مناطق زلزله‌زده و نجات‌یافتگان، عکس و خبرهایش را در توئیتر به اشتراک می‌گذاشت، بازداشت شد. به گزارش بی‌بی سی، این خبرنگار به ظن انتشار اخبار کذب دستگیر شده و در صورت اثبات اتهامش با سه سال زندان روبه‌رو خواهد شد. او یکی از دست‌کم چهار خبرنگاری است که در این باره بازجویی شده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی