صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

در ماجرای تریبون دادن بی بی سی فارسی به مصطفی هجری بار دیگر نمایان شد

براندازان یکپارچگی ایران را نشانه گرفته‌اند

تجزیه ایران به عنوان هدف غایی برنامه دشمنان ایران در ماه‌های اخیر که تا پیش از این سعی داشتند آن را تا حد امکان زیر پوشش شعار «زن، زندگی، آزادی» و ادعای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی پنهان کنند، حالا به انحای مختلف آشکار می‌شود.
بعد از اعتراف عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله به پیگیری هدف اصلی تجزیه‌ ایران بعد از تحقق خیال براندازی در قالب ائتلاف با امثال رضا پهلوی و دیگران بعد از ماجرای نشست براندازان در واشنگتن، این مصاحبه «بی‌بی‌سی فارسی» با مصطفی هجری سرکرده گروهک تجزیه‌طلب دموکرات بود که یک بار دیگر اهداف ویرانی‌طلبانه و تجزیه‌طلبانه پشت پرده جنبش ادعایی را مجسم ساخت. هر چند در این مورد هم مصاحبه شونده سعی داشت هدفی را که سبب نفرت بیش از پیش مردم ایران از این گروهک‌‌های تروریستی است تحت عنوان ایده «حکومت فدرالی» برای ایران پنهان کند و طرح مسأله «تجزیه طلب» بودن گروه‌های معاندی مانند گروهک متبوع خود را «بحث کلیشه‌ای» عنوان نماید. با این حال نشستن او کنار پرچم اقلیم کردستان و استفاده او از عبارت ادعایی «ملیت‌های تحت ستم ایران » برای اقوام مختلف کشور، اعتراف ناشیانه به همان خیال خامی بود که دشمنان همیشگی تمامیت ارضی «ایران» در سر دارند. همان هدفی که حسین یزدان‌پناه سرکرده گروهک تروریستی پاک (حزب موسوم به آزادی کردستان) در مصاحبه‌ای اعلامش کرد و با دفاع از جدایی‌طلبی گفت: «وجود کشوری به‌نام ایران را نمی‌پذیریم» و دیگر کسی واضح‌تر از این نمی‌توانست اعلام کند که دشمنی با «نظام حاکم ایران» همان دشمنی با تنها نظام «حافظ ایران» است.

تروریسم؛ راه‌حل پیشنهادی BBC انگلیس
هجری در اظهاراتش همچنین بر ادامه مبارزه مسلحانه با مردم ایران تأکید کرد. این در حالی بود  که هنوز جنایات او و همدستانش علیه فرزندان ایران و به شهادت رساندن صدها نفر از نیروهای جهاد سازندگی، رزمندگان، پیشمرگه‌های کرد مسلمان و مردم کردستان در دهه شصت و همپیمانی‌شان با صدام و رژیم بعث عراق به فراموشی سپرده نشده است.
اظهارات هجری و نفس تریبون دادن به چنین فردی در رسانه‌ای با ادعاهای دموکراتیک اما نکات دیگری نیز داشت. در چند سال اخیر این شبکه وابسته به حمایت های سعودی و صهیونیستی «ایران اینترنشنال» بود که با بی‌پروایی حمایت از تجزیه‌طلبان را بر عهده داشت و هنوز آن مصاحبه بلافاصله با سخنگوی «گروهک تروریستی الاهوازیه» پس از به خون کشیدن زنان و کودکان بی‌گناه در اهواز در خاطر همه‌ ایرانیان باقی مانده است. حمایت از اقدام تروریستی این گروهک در
 31 شهریور سال 97 در زمره یکی از ننگین‌ترین اقدامات تاریخ رسانه‌های جهان است. با این حال گویا مدیران بی بی سی فارسی حالا تصمیم گرفته‌اند در قافله حامیان تجزیه طلبی پیشتازی کنند و همزمان با نمایش انتقال اینترنشنالی‌ها از لندن به واشنگتن، به تجزیه طلبان ساکن اروپا اطمینان بدهند که از داشتن یک پایگاه رسانه‌ای در دسترس محروم نیستند.   

ارتباط حامد اسماعیلیون با گروهک‌ها
مصاحبه بی‌بی سی فارسی با سرکرده گروهک دموکرات کردستان، خدمات متقابل تجزیه‌طلبان با برخی دیگر از چهره های مدعی ایران‌دوستی این جنبش ادعایی را نیز هویدا ساخت. چنانکه هجری با اعلام اتحاد با دیگر گروهک‌های تروریستی چون پژاک و کومله و ارتباط مجموعه این گروهک‌های مسلح با مسئولان امریکایی و اروپایی، تصریح کرد که «حامد اسماعیلیون» نیز با این گروه‌ها مرتبط  شده است؛ همان کسی که در قالب  دادخواهی جانباختگان هواپیمای اوکراینی، همپیمان براندازان شده و تلاش داشت از هدف تجزیه ایران خود را مبرا معرفی کند. هدفی که حالا با میدان داری و تریبون‌گردانی امثال مهتدی و هجری در رسانه‌های معاند و ایران‌ستیز جایی برای انکارش باقی نمانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی