صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و پنج - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

براندازی
برای تأمین منافع فرانسه!
 خبر اول اینکه، رضا پهلوی که همصدا با سلطنت‌طلب‌ها، وابستگی پهلوی‌ها به قدرت‌های غربی را انکار می‌کرد، بی آنکه بفهمد، این خصلت ذاتی رژیم گذشته را بار دیگر آشکار کرد.  فرزند شاه مخلوع ایران در دیدار با یک سناتور فرانسوی، برای اینکه سیاست‌مداران این رژیم را به فشار بیشتر بر مردم ایران ترغیب کند، گفت که تغییر رژیم در ایران فقط به نفع مردم ایران نیست، بلکه منافع فرانسه را هم تأمین خواهد کرد! البته از کسی که پدر بزرگش با حمایت انگلیسی‌ها به سلطنت رسید و پدرش هم با حمایت امریکا تاج شاهی را حفظ کرد، تکرار رویکرد وابستگی به قدرت‌های بیگانه طبیعی است.

تلاش امریکا
برای جلوگیری از اقدام انگلیس علیه سپاه
 خبر دیگر اینکه، روزنامه تلگراف نوشت که دیپلمات‌های امریکایی بر انگلیس فشار می‌آورند تا مانع اقدام لندن در «تروریستی» اعلام کردن سپاه شوند. به گزارش فارس، واشنگتن استدلال کرده لندن می‌تواند نقش کلیدی به‌عنوان مذاکره‌کننده با تهران ایفا کند که با این نام‌گذاری تضعیف
خواهد شد.

چه کسی سناریو ساخت و چه کسی بهره‌برداری کرد؟

  خبر آخر اینکه،رسانه‌ نزدیک به دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در توئیتی از جزئیات انگیزه و عوامل تحریک فرد حمله‌کننده به سفارت جمهوری آذربایجان پرده برداشت. نور نیوز نوشت: «پیامک دروغ خانواده همسر آذربایجانی فرد حمله کننده به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مبنی بر پنهان شدن همسر او در محل سفارت، اصلی‌ترین عامل تحریک این فرد که از تعادل روانی کافی نیز برخوردار نیست برای حمله بوده است. چرا باکو به این اقدام مشکوک شهروندانش رسیدگی نمی‌کند؟»
گفتنی است علیرغم اطلاع‌رسانی شفاف تهران در خصوص انگیزه شخصی عامل حمله، رژیم باکو حمله به سفارت جمهوری آذربایجان را تروریستی نامید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی