صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

خرده خبر

فولاد شکست ناپذیر
ترس را به جان قهرمان آسیا انداخت

پس از پیروزی تیم فولاد خوزستان مقابل الفیصلی و مصاف این تیم با الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، رسانه‌های عربستان با انتشار آمار فولاد و شکست‌ناپذیری این تیم به الهلال هشدار دادند. بندر الوقیت، خبرنگار عربستانی در این خصوص نوشت: «فولاد رقیبی آسان نیست بلکه تیمی منظم است. فولاد به عنوان صدرنشین گروهش صعود کرده است. نباید در مراحل حذفی رقیب را دست‌کم بگیرید و باید با تمام جدیت وارد بازی شوید. الهلال در شرایط طبیعی می‌تواند راهی نیمه نهایی شود.» صفحه خبری «الهلال سکای» هم در این زمینه هشدار داد و نوشت: «فولاد در مرحله گروهی با کسب 11 امتیاز صدرنشین شد و هیچ شکستی در لیگ قهرمانان آسیا 2022 نداشته است.»

 

پس از فغانی، اولین داور ایرانی مدرک VAR گرفت

موعود بنیادی فر نفر اول لیست داوران بین‌المللی ایران پس از گذراندن آموزش‌های لازم VAR  در دوره‌های مختلف در کشورهای مالزی، امارات و ازبکستان موفق به اخذ مجوز کمک داور ویدیویی فیفا شد. وی از این به بعد می‌تواند به همراه تیم داوری ایرانی ، کلیه مسابقات را که با VAR برگزار می‌شود قضاوت کند. با این اتفاق بنیادی‌فر شانس بالایی برای قضاوت در جام ملت‌های 2023 خواهد داشت. پیش از این از بین داوران ایرانی تنها علیرضا فغانی که در حال حاضر در لیست داوران بین‌المللی فوتبال کشورمان قرار ندارد، موفق به کسب این مدرک شده بود.

 

صعود استقلال ملاثانی و نساجی در جام حذفی

مرحله یک‌هشتم مسابقات جام حذفی کشور دیروز با برگزاری 2 دیدار پیگیری شد. در اراک تیم‌های آلومینیوم و نساجی مازندران به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان 120 دقیقه بدون گل به پایان رسید و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم نساجی موفق شد با نتیجه 6 - 5 آلومینیوم اراک را شکست دهد و جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند تا اتفاق فینال دور گذشته جام حذفی تکرار شود. در دیگر دیدار این مرحله استقلال ملاثانی و مس کرمان در اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری 3-1 آبی‌پوشان خوزستانی تمام شد. حمزه خذیراوی (63 و 108) و فرشید پاداش (112) برای استقلال ملاثانی گلزنی کردند و عارف رستمی (7) برای مس کرمان گلزنی کرد.

 

 تبریک فدراسیون به فولاد

فدراسیون فوتبال با انتشار پیامی پیروزی تیم فولاد ایران و صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت. در این پیام آمده است: «پیروزی فولادمردان شایسته فوتبال کشور در میدان رقابت با حریف عربستانی باعث شادکامی آحاد علاقه‌مندان به فوتبال شد. امید است تنها نماینده کشورمان در این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در این مسیر به درخشش خود ادامه دهد.»

 

تاج: عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی نداریم

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در حاشیه انتخابات هیأت فوتبال استان البرز، در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: «عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی نداریم، در این خصوص به هر دو گزینه ایرانی و خارجی فکر می‌کنیم. در حال حاضر انتخاب سرمربی نمی‌تواند به تشکیل تیم منجر شود چرا که بازی‌های لیگ در حال برگزاری است از این رو باید در فرصت مناسب سرمربی تیم ملی انتخاب شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی