صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 «حرمت‌الله رفیعی» رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، از کاهش سفر ایرانی‌ها به کشور ترکیه خبر داد و گفت: پس از زلزله مهیب ترکیه، ‌قیمت پروازها در این مسیر تقریباً به یک سوم کاهش یافت که بیانگر تقاضای پایین سفر ترکیه است. تا پیش از این نرخ بلیت یکطرفه میانگین حدود ۹ میلیون تومان بود، ولی درحال حاضر نرخ پروازهای یکطرفه به 2 میلیون تومان هم رسیده است.

 «سعد القدومی» رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی آثار صنایع‌دستی ایران را پل ارتباط فرهنگی در خاورمیانه توصیف کرده و گفت: هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر، زیرساخت‌های مورد نیاز را برای رشد کمی و توسعه کیفی صنایع‌دستی ایران فراهم می‌کند.

 

 


«سمانه سلطانی پور» سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان گفت: مسئولان فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر با دریافت مجوز مشمول قانون حمایت از هنرمندان می‌شوند.

 «احدوظیفه» رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی ضمن اشاره به اینکه بارش‌های زمستانی به‌طور میانگین ۲۰ درصد بیش از حدنرمال بوده‌، گفت: مناطق شمالی کشور دچار کم‌بارشی شدید هستند. سدهای آب وضعیت مناسبی ندارند و در پایان سال برای تأمین آب این مناطق دچار مشکل خواهیم شد.

 «علیرضا ایزدی» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: برای پایش گنبد مسجد جامع عباسی و سازه منتج به بازار و میدان نقش جهان از ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و همچنین یکی از دانشگاه های ایتالیا دعوت کرده ایم که با ما در این زمینه همکاری کنند.

 «محمود مادرشاهیان» رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: مبنای افزایش نرخ در نوروز ۱۴۰۲، خدمات هتل‌ها است و کمیته‌ای متشکل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جامعه حرفه‌ای هتلداران استان در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

 «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، روح حاکم در موافقتنامه آب و هوایی پاریس را مغایر با احکام بالادستی کشور عنوان کرده و گفت: این موافقتنامه به دنبال کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن است که برخی از مواد آن با سیاست حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز همخوانی ندارد.

 «علیرضا قلی نژاد» مدیر پروژه طرح حفاظت از بافت تاریخی شیراز موانع اجرای این طرح را تشریح کرده و گفت: برای این طرح حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شد ولی در اجرا مشکلات متعددی داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی