صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

چند خط خبر

یک روزعجیب وغریب دوچرخه سواری

دوچرخه سواری دیروز روز عجیبی داشت.عجیب خبر فراخوانده شدن رکابزنان سرباز به پادگان بود با چاشنی اضافه خدمت، با دستور کاندیدای ناکام درانتخابات بود. اما عجیب تر واکنش همان کاندیدا به انتشار خبر بود و مصاحبه اهالی دوچرخه‌سواری به اقدامش.
یکی از 7 کاندیدای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری که در رقابت با رسول اسدی 14 رأی آورد، دیروز در نامه ای رکابزنان سرباز را به پادگان فراخواند و البته برای آنها اضافه خدمت هم نوشته بود؛ اقدامی که انتقادات زیادی را به همراه داشت. هرچند او اضافه خدمت رکابزنان را تکذیب کرد و گفت:« اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. من با هیچ کسی مشکل ندارم و جدای از آن، اضافه خدمت نوشتن برای سربازان به این راحتی نیست. ورزشکاران سرباز وقتی لیگ هست به تیم هایشان می روند و با پایان لیگ به پادگان برمی گردند. حسین کربلایی هم دیروز پایان خدمتش نبود و تا خرداد و تیرماه سال آینده باید خدمت کند.» اما نکته جالب تر اینکه این قصه چهارساعت طول کشید وبا وساطت فدراسیون همه خبرها و مصاحبه‌ها از روی سایت ها پاک شد.

 

دختران نوجوان هندبال در گروه مرگ آسیا

 تیم هندبال نوجوانان دختر ایران با قرعه‌کشی در گروه مرگ آسیا قرار گرفت. در این دوره 10 تیم حضور دارند که دور مقدماتی در دو گروه 5 تیمی با هم در دهلی‌نو مسابقه می‌دهند. تیم نوجوانان ایران هم با سخت‌ترین قرعه در گروه A باید با تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین رقابت کند. هند، قزاقستان، هنگ‌کنگ، چین تایپه و بنگلادش هم در گروه B مسابقه می‌دهند. رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا 24 تیرماه تا ۲ مردادماه ۱۴۰۲ به میزبانی دهلی‌نو برگزار می‌شود.

 

گرایی ،  مصر را از دست داد

محمدرضا گرایی ، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو مصدوم شد و به احتمال زیاد رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مصر را از دست داد. این رویداد قرار است از چهارم تا هفتم اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار شود و بنا براعلام فدراسیون،  محمدرضا گرایی ، امین میرزازاده،هادی ساروی و یونس دلخانی نماینده ایران در این دوره هستند و بنابرگفته علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی هنوز ویزای فرنگی کاران صادر نشده است.البته گرایی چند روز پیش از ناحیه قرنیه چشم دچار آسیب دیدگی شد و منتظر نظر کادر پزشکی فدراسیون است.

 

داوودی در خانه تست دوپینگ داد

مأموران بین‌المللی مبارزه با دوپینگ برای اولین بار با حضور در خانه نایب‌قهرمان المپیک، از ملی‌پوش وزنه‌برداری تست خون گرفتند.
مأموران آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) که مسئولیت گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران را بر عهده دارند، با حضور در ایران از تعدادی ورزشکار تست دوپینگ گرفتند. از آنجا که وزنه‌برداری همیشه در لیست این سازمان قرار دارد، مأموران با حضور در محل اقامت وزنه‌برداران از نفراتی مثل کیانوش رستمی و طاها نعمتی تست دوپینگ و خون گرفتند، اما نکته قابل توجه حضور مأموران در خانه علی داوودی برای گرفتن تست است.

 

غول، پادشاه را مغلوب کرد

دیدار ستاره‌های لیگ اتحادیه ملی بسکتبال امریکا، (NBA All-Star) بین دو تیم لبران جیمز و یانیس آنتتوکمپو با برتری 184 بر 175 تیم کنفرانس شرق به پایان رسید.
جیسون تیتوم با ثبت 55 امتیاز، شش پاس گل و 10 ریباند، ستاره میدان بود و در نهایت عنوان MVP را به خود اختصاص داد. جیلین براون نیز 35 امتیاز، پنج پاس گل و 14 ریباند برای تیم لبران کسب کرد. لبران جیمز در این بازی، 14 دقیقه در زمین بود و به دلیل آسیب‌دیدگی دست به بازی ادامه نداد.
یانیس آنتتوکمپو نیز تنها یک دقیقه برای تیمش بازی کرد و دو امتیاز به دست آورد. از این بازی 750 هزار دلار برای مؤسسه‌های خیریه جمع‌آوری شد.

جستجو
آرشیو تاریخی