صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

ناتوانی نهرودی در هدایت تیم ملی دروغ است

قشلاقی: برای رینگ پاریس تلاش می‌کنم

فائزه زمانی
روزنامه نگار

میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی بعد از بهبود کتفش این روزها سخت مشت می‌زند تا 2 ماه دیگر رینگ مسابقات جهانی بوکس ازبکستان را به آتش بکشد و مثل همیشه مبارزات قشنگی از خود به نمایش بگذارد.
قشلاقی که با لغو آخرین مسابقه انتخابی ، المپیک توکیو را از دست داد حالا به گفته خودش تمام تلاشش را برای حضور در رینگ المپیک پاریس می‌کند.
او در گفت و گو با خبرنگار«ایران» از تمرینات تیم ملی بعد از تغییرات بوجود آمده می‌گوید:«تمرینات خوب است و درحال حاضر سومین مرحله اردو را پشت سر می‌گذاریم.
تمرینات فنی و بدنسازی‌مان نسبت به قبل فرق کرده است. زمان هدایت استکی تمرینات فنی‌مان بیشتر از تمرینات بدنسازی بود و حالا تمرینات بدنسازی‌مان بیشتر است.
اتفاقات و حواشی اخیر به ضرر بوکس بود. قبل از این اوضاع‌مان بد بود و با این اتفاقات نگاه‌ها به بوکس بدتر هم شد.‌ حالا اسپانسرها حتی کمتر از قبل به بوکس ورود می کنند و حتی حمایت‌ها از جانب وزارت ورزش هم کمتر شده است.»
قشلاقی برخلاف بسیاری از کارشناسان کهولت سن نهرودی سرمربی تیم ملی را مانع از هدایت ملی پوشان نمی‌داند:«ناتوانی نهرودی برای هدایت تیم ملی بخاطر کهولت سن یک دروغ است. نهرودی نماد بوکس ایران  و مربی اکثر قهرمانان بزرگ این مملکت بوده است.
 او برنامه تمرینات  را طراحی کرده و اجرای آن را برعهده مربیانش می‌گذارد و از دور فقط روی تمرینات نظارت کرده و نکات را گوشزد می کند.»
بوکسور تیم ملی همچنین  درباره وضعیت مالی نامطلوب بوکسورها گفت:«ما بوکسورها میلیاردی حمایت می‌شویم و رو نمی‌کنیم( با خنده).
هیچ حمایتی از ما نشده و حقوقی دریافت نمی کنیم. فدراسیون که در این مدت درگیر تغییرات بود واز طرف استان‌های‌مان هم هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد. ما به حمایت نیاز داریم و به تنهایی نمی‌شود کارهای بزرگی کرد.»
تایسون ایرانی که از حضور در المپیک توکیو جاماند، حالا تمام تلاشش را برای حضور در المپیک پاریس می‌کند:«مشکل اصلی ما، نبود مسابقات و اردوهای برون مرزی است. ما نیاز داریم تا بدن‌مان به بدن بزرگان خورده و اصطلاحاً شلاق خورده شود ولی متأسفانه خبری از مسابقات و اردوهای برون مرزی نیست.
حالا برای مسابقات جهانی حریفانم را آنالیز کرده‌ام و بخوبی آنها را می‌شناسم. تمام تلاشم را می‌کنم تا در رینگ مسابقات جهانی خودی نشان دهم.
از طرفی سال آینده بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را در پیش داریم. هنوز حسرت حضور در المپیک توکیو روی دلم مانده است و  تمام تلاشم را می‌کنم تا در رینگ المپیک پاریس مشت بزنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی