صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

ادعای نتانیاهو: ایران عامل حمله به کشتی اسرائیلی است

همزمان با احتمال جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به استقبال از یک بحران خودساخته خارجی برای نجات از چالش سیاسی خود رفت

 نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر با تجمعات صدها هزار نفری علیه کابینه درگیر است و کارشناسان از قریب‌الوقوع بودن جنگ داخلی سخن می‌گویند، اظهاراتی ضدایرانی را مطرح کرد تا شاید بتواند با ماجراجویی خارجی مرهمی بر بحران‌های داخلی خود ایجاد نماید.
خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو دیروز در جلسه هفتگی کابینه‌اش مدعی شده است که ایران، هفته گذشته، باری دیگر به یک نفتکش در خلیج فارس حمله کرده داست.  
به گزارش ایسنا، ادعای نتانیاهو علیه ایران در پی این مطرح می‌شود که شبکه خبری بی‌بی‌سی، اخیراً در گزارشی مدعی شد که کشتی تجاری کامپو اسکوئر، متعلق به شرکت کشتیرانی زودیاک، جمعه هفته گذشته ۲۱ بهمن/۱۰ فوریه در دریای عرب هدف حمله قرار گرفته است.
یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی به نقل از یک مقام نظامی امریکایی و یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه مدعی شد که «چند شناور و پهپاد ایرانی در حمله به کامپو اسکوئر به کار گرفته شده‌اند.» المیادین نیز خبر داده است رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی نشان می‌دهد که ایران همچنان در پی حفظ معادله بازدارندگی است.
 حمله رژیم صهیونیستی به دمشق
 همچنین بامداد دیروز بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی چندین منطقه در دمشق، اطراف دمشق و جنوب سوریه را هدف حملات هوایی تجاوزکارانه خود قرار دادند که در اثر آن ۱۳ سوری که اکثر آنها غیر نظامی هستند به شهادت رسیده و شماری نیز مجروح شدند.
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند اهداف مربوط به ایران و حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده‌اند و موجب تخریب مکانی که محل استقرار مقامات سوری، نهادهای امنیتی و مراکز فرماندهی اطلاعاتی است، شده اند.
خبرگزاری ایرنا گزارش داده که هیچ یک از ادعاهای منتشر شده درخصوص شهادت شماری از ایرانی‌ها در دمشق صحت ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به این حملات واکنش نشان داد. ناصر کنعانی سکوت کشورهای غربی نسبت به نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی را شرم‌آور خواند و از جامعه جهانی و نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست واکنش فوری، جدی و مؤثری نسبت به تجاوزات رژیم تروریستی صهیونیستی علیه یک عضو سازمان ملل متحد داشته باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی