صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

فرزند شاه جنایات پدرش را گردن نگرفت
 خبر اول اینکه، رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران از پذیرفتن مسئولیت جنایت‌های رژیم سابق و توضیح درباره آنچه به دست پدر و پدربزرگش رقم زده شد، سر باز زد.
وی در حاشیه کنفرانس مونیخ، در پاسخ به سؤال یک خبرنگار آلمانی که از وی نظرش را درباره سوابق رژیم پهلوی جویا شده بود، اظهارکرد: مسأله این نیست که شما می‌خواهید مرا براساس گذشته من یا وابستگی به تعلقات خانوادگی من قضاوت کنید، پدر من اگر کارهایی کرده، به من مربوط نمی‌شود!
وی اضافه کرد: من براساس آنچه خودم هستم قضاوت می‌شوم، به جای اینکه در قبال پیشینیانم پاسخگو باشم.
لفاظی الهام علی‌اف
علیه ایران
 دست آخر اینکه، رئیس جمهور آذربایجان، پس از دست رد به تلاش‌های چندجانبه ایران برای روشن شدن ابعاد حادثه حمله به سفارت این کشور، از فرصت حضور در اجلاس مونیخ برای لفاظی‌های تازه علیه ایران استفاده کرد. الهام علی اف در حاشیه یک نشست مدعی شد «اینکه دقیقاً بعداز این اقدام تروریستی رسانه‌های ایران با این تروریست مصاحبه کردند نشان می‌دهد او آن کسی است که از سوی یکی از شاخه‌ها و نهادهای وابسته فرستاده شده است.» این اظهارات درحالی است که پس از وقوع این حادثه، مقام‌های بخش‌های مختلف ایران، تلاش‌های گسترده‌ای را برای شناسایی ابعاد این حادثه آغاز کردند. در واکنش به اظهارات علی اف، سخنگوی وزارت خارجه  کشورمان هشدار داد از هرگونه پیشداوری، سیاسی‌سازی و تبلیغاتی کردن موضوع اجتناب شود. کنعانی همچنین گفت: طرح رسانه‌ای تفسیرهای غیرحقوقی از این حادثه، اقدامی سازنده در مسیر پیگیری حقوقی و قضایی پرونده نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی