صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبار

پرداخت حق‌التدریس‌ها بزودی انجام می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در مورد پرداخت حق‌التدرسی‌ها گفت: منتظر ابلاغ برخی استان‌ها هستیم که نزدیک به ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شد و طی چند روز آینده با به سرانجام رسیدن صدور ابلاغ‌ها از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت‌های حق‌التدریس همکاران اقدام می کنیم.
ستاری‌فرد تصریح کرد:برای حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و سازکار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند. پیش‌بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود و فرایند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

 

۹۷.۷ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۷.۷ درصد از کل بودجه این وزارتخانه، صرف حقوق پرسنل می‌شود. دکتر قاسم احمدی لاشکی در سفر دو روزه به استان فارس گفت: کل بودجه وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۹۲ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که حدود ۲.۳ درصد آن صرف کیفیت‌بخشی می‌شود و مابقی یعنی 97.7 درصد صرف حقوق پرسنل می‌شود. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این در حالی است که حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش به معلمان است.

 

159 بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شدند
بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی ورلداُمتر، طی شبانه روز منتهی به روز گذشته کرونا در جهان جان ۳۱۳ نفر را گرفته و ۸۰ هزار و ۹۵۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است. ژاپن با ثبت ۱۳۰ فوتی و ۱۷ هزار و ۱۲۴ ابتلای جدید، بیشترین تعداد مرگ و ابتلای کرونایی را طی ۲۴ ساعت گذشته در جهان گزارش کرده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۱۵۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه 7 بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا نیست، یک شهر در وضعیت نارنجی، ۹۰ شهر در وضعیت زرد و ۳۵۷ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی