صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

هر بازی قرار است یک مبارزه برای او باشد

خشم وینیسیوس از ‌نژادپرستی

نژادپرستی در فوتبال اروپا، باز هم حاشیه‌ساز شد. موضوعی که هرازچندگاهی در یکی از بازی‌های قاره سبز رخ می‌نماید و حالا اسباب ناراحتی وینیسیوس جونیور را فراهم آورده است. رئال مادرید شنبه شب گذشته و در هفته بیست و دوم لالیگا در حالی برابر اوساسونا به پیروزی 0-2 رسید که شعارهای نژادپرستانه، خطاهای بیش از حد و توهین به وینیسیوس تبدیل به بخشی از اتفاقات همیشگی هر بازی در لالیگا شده و این بازی هم از این قاعده مستثنی نبود. هواداران اوساسونا در ورزشگاه ال سادار پامپلونا بارها شعارهای نژادپرستانه علیه این بازیکن سر دادند و این موضوع با اعتراض بسیاری از جمله خود وینیسیوس و اعضای کادر فنی رئال مادرید همراه شد تا مشخص شود که این موضوع هرگز برای آنها تکراری نخواهد شد و باید فکری جدی به حال این رفتار هواداران فوتبال اسپانیا کرد.
 اوج این شعارها را زمانی شاهد بودیم که بازیکنان دو تیم یک دقیقه به احترام قربانیان زلزله اخیر ترکیه و سوریه سکوت کرده بودند. البته این مهاجم برزیلی در بازی مقابل اوساسونا، پس از اینکه لحظات پرتنشی داشت و موقعیت‌های گلزنی بسیار خوبی از دست داد، رفته رفته توانست به خود مسلط شده و خشم درونی‌اش را به انگیزه‌ای برای درخشش به عنوان یکی از ستاره‌های تعیین‌کننده بازی تبدیل کند. با این حال، به نظر می‌رسد که این دقیقاً همان چیزی است که حریفان رئال مادرید آن را به عنوان یک تاکتیک غیرفنی اما بسیار مؤثر مورد توجه قرار می‌دهند؛وینیسیوس را عصبانی کنید و نصف قدرت خط حمله رئال را بگیرید! چرا که توهین هواداران حریف که به نظر می‌رسد وینیسیوس دیگر به آن عادت کرده، تنها بخشی از برنامه روانی حریف علیه وینی بود. بازیکنان اوساسونا هم مانند مدافعان سایر تیم‌های دیگر، در جریان بازی جنگ روانی علیه وینیسیوس راه انداختند و مکرراً او را با خطا متوقف کردند. همین موضوع باعت عصبانیت ستاره برزیلی و درگیری با بازیکنان حریف شد. او که از خطاها و شیطنت‌های پس از آن حسابی خشمگین شده بود، در اواسط نیمه اول با بازیکنان حریف درگیری نسبتاً شدیدی داشت که برایش به قیمت یک کارت زرد تمام شد. البته نباید از درگیری وینی با خوزه لوئیز مونترو در نیمه اول هم غافل شویم که ستاره برزیلی در واکنش به اوتی که داور برای رئال نگرفت او را با الفاظی نه چندان دوستانه خطاب قرار داد و خوش شانس بود که همان لحظه جریمه نشد. وینی در 10 دقیقه پایانی تلاش زیادی کرد تا با تمرکز بیشتری کار را ادامه داده و حتی گل بزند. حاصل تلاش او یک پاس گل مهم (گل اول) بود. مهاجم برزیلی در این دقایق یک گل زد و حسابی هم خوشحالی کرد اما این گل توسط VAR آفساید تشخیص داده شد.

کورتوا: امیدوارم شاهد چنین مزخرفاتی علیه وینیسیوس نباشیم
تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال‌مادرید که بعد از چند بازی غیبت به دلیل مصدومیت به ترکیب تیمش برگشته بود و موفق به ثبت کلین شیت هم شد، در پایان بازی راجع به حواشی مسابقه گفت: «آنها (هواداران اوساسونا) طی یک دقیقه سکوت قبل از بازی، وینیسیوس را حرامزاده خطاب می‌کردند و این درحالی است که خانواده‌هایی همراه با کودکان خود به ورزشگاه آمده‌اند. آنها برای وینیسیوس آرزوی مرگ می‌کنند. اینجا بازی‌ها سخت هستند و باید جو خوبی برای بازی فوتبال برقرار شود، اما امیدوارم دیگر شاهد چنین مزخرفاتی نباشیم. آنها باید چنین افرادی را شناسایی کنند. ناراحت کننده است که بچه‌ها در کنار پدران خود حرف‌های زشتی یاد می‌گیرند.» جالب اینکه حتی سرخیو هررا دروازه‌بان اوساسونا هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد تا مشخص شود که عمق فاجعه واقعاً زیاد است. او در این باره گفت: «وینیسیوس امشب رفتاری کاملاً عادی داشت و هیچ کار خاصی نکرد. اتفاقی که برای او در حال رخ دادن است باید هرچه زودتر متوقف شود!»

آنچلوتی: وینیسیوس استثنایی و توقف‌ناپذیر است
کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید که تیمش بعد از پیروزی مقابل اوساسونا، موقتاً اختلاف امتیاز با صدر جدول را به 5 کاهش داد، راجع به توهین‌ها به وینیسیوس گفت: «قطعاً این بی‌احترامی است، نه تنها نسبت به وینی، بلکه بی‌احترامی به مردم سوریه و ترکیه هم بود. وینیسیوس همیشه تفاوت‌ها را رقم می‌زند. او استثنایی است، درخشان و توقف ناپذیر که دست از کمک به تیم برنمی‌دارد. وضعیت جسمانی او شگفت‌انگیز است. هرگز خسته نمی‌شود. او فوق‌العاده بود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی