صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

قصه نامه خداحافظی رئیس فدراسیون شطرنج چه بود؟

استعفا یا اجازه!

حسن تأمینی یک سال و هشت ماه بعد از ریاست در فدراسیون شطرنج، از هیأت برای رفتن رخصت خواست. رفتنی که خیلی‌ها را متعجب کرد. او شنبه شب در گروه رؤسای هیأ‌ت‌ها با انتشار نامه‌ای از آنها  اجازه خواست تا برود. درخواستی که خبر استعفایش از ریاست فدراسیون شطرنج را در رسانه‌ها دست به دست کرد. او درقسمتی از نامه‌اش نوشته است:«اینجانب دکتر تأمینی تصمیم گرفتم از ریاست فدراسیون  شطرنج بروم و رفتن من از ریاست فدراسیون یک مسأله شخصی است. عزیزان اگر از من بدی دیدید بنده را عفو کنید. بنده اگر در حق هر عزیزی کوتاهی داشتم به صورت شخصی حاضرم جبران کنم.»
با اینکه تأمینی در نامه‌اش به رؤسای هیأت‌ها خیلی صریح از رفتن گفته و رفتن هم به معنای استعفایش تلقی می‌شود اما می‌گوید:«من استعفا نداده‌ام، من از رؤسای هیأت‌های شطرنج خواستم تا اجازه دهند، استعفا بدهم. من وقتی آمدم رأی اول را به من دادند، مشکلات زیادی داشتیم و همه را به نحو احسن انجام دادیم و هم تیم‌ها در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند و هم میزبان رقابت‌های بین‌المللی زیادی هستیم. شرایط فدراسیون هم ثابت شده و مشکل پرداختی حقوق هم نداریم. در واقع مشکلات مثل قبل نیست. حتی در پرداخت بدهی‌های خارجی هم به‌رغم نوسان قیمت دلار و یورو تأخیر نداریم.
از طرف دیگر برگزاری لیگ، دغدغه‌ام بود که دستورالعملش را فرستاده‌ایم و 11-12 تیم در آن شرکت می‌کنند، من با این حساب دغدغه‌ای ندارم.»رئیس فدراسیون شطرنج در حالی که ادعای نداشتن بدهی و مشکل مالی را دارد، یکی از همکاران تأمینی که با او زاویه دارد و نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید:«تأمینی در حالی می‌خواهد استعفا دهد که بودجه 6 میلیاردی فدراسیون را گرفت و 5 میلیاردش را خرج کرد. او حالا بدهی یک میلیارد و 600 میلیون تومانی برق را روی دست فدراسیون گذاشته، 17 میلیارد بدهی مالیاتی و 80 هزار یورو بدهی به فدراسیون جهانی شطرنج فیده از او به یادگار مانده! از طرفی حقوقی به قهرمانانش نمی‌دهد و ساختمان فدراسیون هم مشکل دارد.»البته شنیده می‌شود، تأمینی وقتی درنظرسنجی بابت موضوعی در گروه رؤسای هیأت‌های شطرنج، یک رأی موافق می‌آورد و 24 رأی مخالف، متوجه شده که جایگاهی بین هیأت‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد برود.باید صبر کرد و دید وزارت ورزش و جوانان چه واکنشی به استعفای رئیس فدراسیون شطرنج نشان می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی