صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبار

آمار خرابی کارتخوان‌های سوخت زیر ۵ درصد
مدیر سامانه هوشمند سوخت، آمار خرابی کارتخوان‌های سوخت جایگاه‌ها در کشور را زیر ۵ درصد اعلام کرد.
محمد صادقی گفت: متأسفانه خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت، موضوعی معمول بوده و با توجه به عواملی خرابی کارتخوان‌های سوخت کاهش یا افزایش می‌یابد.
به گفته او، به‌دلیل مستهلک شدن، گرما و استفاده ناصحیح مردم از این تجهیزات نصب شده روی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت، آمار خرابی‌ها بیشتر شده و تکرار خرابی در چند روز پس از تعویض نیز بالاست.
مدیر سامانه هوشمند سوخت آمار خرابی کارتخوان‌های سوخت جایگاه‌ها در کشور را زیر ۵ درصد خواند و گفت: متأسفانه بالاترین خرابی‌های کارتخوان در شهر تهران ۱۳ درصد است.
او، درخصوص خرابی‌های دستگاه‌های نازل سوختی گفت: در ۶ ماهه امسال میزان خرابی مجاری عرضه سوخت به لحاظ پیگیری و کنترل‌های لازم هفتگی کاهش قابل‌توجهی یافته است به طوری که میزان خرابی نازل‌های غیرفعال از ۸۸۰۰ نازل به ۳۹۰۰ رسیده است.
در حال حاضر ۵۷ هزار نازل سوخت در کل جایگاه‌های سوختگیری سراسر کشور فعال است؛ بنابراین وضعیت خرابی مجاری عرضه در چهار ماه گذشته از میانگین ۱۵.۴ درصد به ۶.۸ درصد کاهش یافته است.

 

صادرات گاز ایران به عراق
از سرگرفته شد
منابع خبری عراقی اعلام کردند که صادرات گاز ایران به عراق از سرگرفته شده است.
 یک منبع مطلع در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم اعلام کرد که صادرات گاز ایران به عراق برای استفاده در نیروگاه‌های برق این کشور از سرگرفته شد.
این منبع تأکید کرد که گاز ایران از طریق خط دیالی به بغداد منتقل می شود و روزانه ۷ میلیون متر مکعب است.
وی گفت که این میزان گاز کمتر از میزان مورد توافق است که روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب است.
پیش از این برخی منابع از توقف موقت صادرات گاز ایران به عراق خبر داده بودند.

 

پرداخت ٤٥ میلیارد و ٦٦٧ میلیون تومان خسارت برقی به مشترکان
سخنگوی صنعت برق گفت: در حوزه پرداخت خسارات به مشترکان برق، تاکنون ۴۵ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان پرداخت شده است.
مصطفی رجبی مشهدی درخصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارات برقی، اظهار کرد: برای آتش‌سوزی ٢١ میلیارد و ٣٤٠ میلیون تومان، برای فوت ٣.٣ میلیارد تومان، خسارت لوازم و تجهیزات برقی ٢٠ میلیارد و ٩٩٠ میلیون تومان و در مجموع ٤٥ میلیارد و ٦٦٧ میلیون تومان پرداخت شده است.
به گفته وی، مهم‌ترین مشکل در حوزه بیمه برق مبلغ کمی است که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود، همین موضوع موجب می‌شود شرکت‌های بیمه تمایل به شرکت نداشته باشند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اقداماتی که برای این موضوع انجام شده، گفت: امیدواریم در قانون بودجه ١٤٠٢ این مبلغ افزایش یابد تا شرکت‌های بیمه تقاضای بیشتری داشته باشند.
رجبی مشهدی با اشاره به پیگیری صنعت برق در پرداخت خسارات گفت: تمام خسارات بعد از انجام بررسی‌های لازم پرداخت می‌شود و در این موضوع جدی هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی