صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

بسیج نیروها برای بازگشایی راه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری


گروه اجتماعی/ از چند روز قبل شهرستان کوهرنگ شاهد بارش سنگین برف است به طوری که این برف، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی را مسدود کرده بود. حتی با توجه به فرسوده بودن بسیاری از ساختمان‌ها، شاهد ریزش سقف منازل بود. در اولین اقدام‌ها معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری، آخرین وضعیت مناطق درگیر در برف بی سابقه در آن استان را جویا شد و بر ضرورت بسیج همگانی همه دستگاه‌های امدادرسان برای حل مشکلات مردم تأکید کرد. رئیس‌ جمهور نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با معاون اول رئیس‌ جمهور و استاندار چهارمحال و بختیاری، در جریان آخرین وضعیت مناطق محاصره شده در برف در این استان قرار گرفت.
احمد وحیدی، وزیر کشور که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود نیز ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان کوهرنگ بیان کرد: حجم برف کنونی بسیار سنگین و در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. کمک‌رسانی به اهالی چهارمحال و بختیاری از همان ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر آغاز شد. تاکنون جاده ۵۰ روستای شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده و بازگشایی محورهای ارتباطی ۳۰ تا ۴۰ روستای دیگر هم بزودی انجام می‌شود. هم‌اکنون راه‌های اصلی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ باز شده است. اولویت بازگشایی جاده‌های چهارمحال و بختیاری با راه‌های روستایی استان بویژه شهرستان کوهرنگ است.
به دنبال این بازدید در شامگاه پنجشنبه نیز وحیدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جبران کمبودهای احتمالی مرتبط با آب آشامیدنی مناطق مختلف استان بویژه شهرکرد با اولویت در دستور کار قرار گیرد. نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری و عوامل امدادی شرکت توزیع نیروی برق استان امروز نسبت به بازگشایی جاده‌های فرستنده‌های تلویزیونی و اتصال برق آنها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.
وحیدی یادآور شد: خدمات‌رسانی به پنج هزار خودروی گرفتار در برف گردنه گوشنگلی شهرستان بروجن در شب‌های بارندگی چهارمحال و بختیاری کار باارزشی بوده چراکه مدیریت این بحران بدون مصدوم، مجروح و تلفات انسانی نشان از اقدامی قابل‌توجه و جهادی است. وی گفت: تأمین آذوقه و نهاده‌های دامی برای دامداران با جدیت دنبال شود تا مشکلی در این حوزه ایجاد نشود. طی روزهای گذشته و با ورود احمد وحیدی وزیر کشور به کوهرنگ و بررسی میدانی، روند خدمات‌رسانی در این شهرستان تسریع شد. امدادرسانی و توزیع اقلام غذایی و دارویی در برخی از روستاهای گرفتار در برف از طریق پرواز بالگردها در حال انجام است. با اعزام بالگرد شرکت توانیر به استان  تمام شبکه‌های برق‌رسانی استان پایدار است.
وزیر کشور در پایان سفر خود به چهارمحال و بختیاری گفت: راه ارتباطی بسیاری از روستاهای محاصره در برف شهرستان کوهرنگ بازگشایی شده و برای معدود روستاهای محاصره در برف کمک‌رسانی‌ها از طریق بالگرد در حال انجام است. با اضافه شدن ماشین‌آلات جدید بازگشایی محورهای روستایی محاصره در برف شهرستان کوهرنگ تسریع شده و در حال حاضر تعداد اندک روستای سخت‌گذر همچنان راه ارتباطی ندارند که به طور نمونه گردنه چری تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی