صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

با دستور استاندار مازندران

معلم قائم شهری به مدرسه بازگشت

چنــدی اســت در کنــار ســایر بلاگرهای تبلیغاتی، شاهد فعالیت معلم‌بلاگرهایــی هســتیم که از
شــیوه‌های تدریــس، مدیریــت کلاس‌هــای درس و آموزش‌هــای متنوع خصوصی و مجازی از تبلیغات استفاده می‌کنند. از طرفی رکن اصلی تبلیغات رعایت حقوق دیگران است خصوصاً اگر پای کودکان و دانش‌آموزان در میان باشد که در مجالی دیگر به این مهم می‌پردازیم. اما هفته گذشته یک معلم از قائم شهر ویدیویی با استفاده از موسیقی نامناسب و خارج از هنجارها تهیه و اقدام به انتشار آن ویدیو با همخوانی دانش‌آموزان در صفحه شخصی خود کرد.
پس از آن آموزش و پرورش مازندران از قطع همکاری آموزش و  پرورش استان با این معلم و احتمال لغو مجوز آن مدرسه غیردولتی پسرانه خبر داد. این فیلم کوتاه روز چهارشنبه هفته گذشته در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و پس از آن اداره کل آموزش و پرورش مازندران پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.
حسین کمالی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این خصوص عنوان کرد: به‌دنبال پخش آهنگ مبتذل توسط معلم یک مدرسه در شهرستان قائم شهر، برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با وی، احتمالاً مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شورای نظارت، روند فعالیت حرفه‌ای مدارس غیرانتفاعی را بررسی می‌کند، گفت: رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر جلسه شورا را برگزار کرد و  براساس تصمیم و رأی این شورا، در حال حاضر به مدیر مدرسه تذکر کتبی داده شد و برخوردهای اداری دیگر نیز صورت خواهد گرفت. همچنین این شورا برعدم صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری با وی رأی داد و ایشان از روز یکشنبه هفته آینده اجازه حضور و تدریس در مدرسه را ندارد.
هر چند وی همان روز اعلام کرد که «این اقدام معلم مدرسه که به نظر می‌رسد به دنبال شادکردن دانش‌آموزان بود از روی ناآگاهی انجام شد.»
پس از اظهارات آموزش و پرورش استان مازندران و انتشار پی در پی این خبر در فضای مجازی، آیت‌الله معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر با ارسال نامه‌ای به استاندار مازندران خواستار بازگشت معلم قائم شهری به مدرسه شد.
آیت‌الله علی معلمی در نامه‌ای به استاندار مازندران نوشت: «جناب دکتر حسینی‌پور با اهدای سلام و تحیات و تبریک عید مبارک مبعث به عرض می‌رسد خانم صدف صفرزاده که در یکی از مدارس غیرانتفاعی با حضور ایشان، موسیقی نامناسبی پخش شده بود، از این پیش آمده متأسف است و از مسئولان محترم ذی‌ربط تقاضای عفو و بخشش دارد و قول می‌دهد در انجام وظیفه با تعهدات دینی و الزام عملی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی عمل کند، لذا انتظار می‌رود با پیگیری جنابعالی حل مشکل گردد و مشارالیه به کارش ادامه دهد.»
معلم قائم شهری نیز در ویدیویی از خانواده  دانش‌آموزانش و مردم عذرخواهی کرد و گفت: چند روز پیش متأسفانه کلیپی با محتوای نامناسب از بنده پخش شد. همین جا اعلام می‌کنم که بنده قصد توهین به هیچ مقام و منزلتی را نداشتم و همین جا از معلمان، مردم، نظام تعلیم و تربیت عذرخواهی می‌کنم. هیچ سنخیتی با شبکه‌های خارجی نداشتم و این اشتباه از کم‌تجربگی من بوده است.
وی ادامه داد: شایعه شد که خانواده من بازداشت شدند ولی خانواده ما در صحت هستند. شایع شده من اخراج شدم در حالی که من کارمند مدرسه دولتی نبودم. بنده به شغل معلمی و دانش‌آموزانم علاقه‌مند هستم و قصد بی‌حرمتی نداشتم. در حال حاضر نیز این مسأله در روال اداری است و امیدوارم با نگاه پدرانه مسئولان حل و فصل شود.
به دنبال این رویدادها سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران اعلام کرد: پس از ارسال درخواست آیت‌الله‌معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و پدر دو شهید والامقام و همچنین ابراز ندامت معلم وعدم‌دقت به محتوای موسیقی از سوی ایشان، با بازگشت این معلم به کلاس درس در روز مبعث پیامبر رحمت، موافقت شد. در این میان معلم نیز با ارسال پیام ویدیویی خود از مخاطبان و مردم عذرخواهی کرد.
استاندار مازندران با تأکید بر اینکه مدرسه کانون تربیت انسان برای اعتلای نسل‌های آینده این سرزمین است و به تعبیر امام عزیز مدرسه باید به کارخانه انسان‌سازی تبدیل و تهذیب بر تعلیم مقدم شود، اظهار کرد: ایجاد شادی و نشاط، پخش موسیقی‌های فاخر و محلی در مدارس مورد تأکید است و برنامه‌های مبسوطی در این‌خصوص در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و تصویب شده است.
رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: پخش موسیقی مبتذل و مروج خشونت، پخش تصاویر دانش‌آموزان بدون اطلاع و رضایت والدین برخلاف تمامی استانداردها حتی کشورهای مدعی حقوق بشر است و لذا انتظار این است که متولیان این امر اهتمام جدی در جلوگیری از ترویج مصادیق گفته شده داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی