صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

  بهرام علی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: طبق پایش‌ها، ۶ قلاده یوزپلنگ ماده زایا در طبیعت پارک ملی توران در شرق استان زیست می‌کنند. طبق پایش‌ها و بررسی تصاویر یوزپلنگ‌های آسیایی در پارک ملی توران با کمک دوربین‌های تله‌ای اکنون ۱۷ قلاده یوزپلنگ در طبیعت پارک ملی توران شناسایی شده است.

 
ایرنا: میثم باقری، سرپرست حفاظت محیط زیست شیروان در مورد تغذیه وحوش حیوانات در فصل سرد سال می‌گوید: معتقد هستیم که حیات وحش قادر است زیست خود را در طبیعت مدیریت کند از این رو نباید نیازی به تغذیه دستی حیوان باشد اما در برخی موارد باید این اقدام انجام شود. کمتر از ۱۰ درصد از جمعیت حیات وحش این شهرستان که در منطقه حفاظت شده شاهجهان به سر می‌برند، نیاز به تغذیه دستی دارند که در این زمینه ۲ تن علوفه خشک تأمین شده است.
 
ایرنا: سید‌عباس فاطمی، دبیر نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای گفت: مجموعا ۲ هزار و ۹۲۵ اثر به بخش‌های مختلف این جشنواره سه روزه واصل شد که ۵۵۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند. فاطمی، هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش سواد میراثی مخاطبان و استفاده حداکثری از ظرفیت ساختارهای مختلف رادیویی، سینمایی، تلویزیونی و فضای مجازی در معرفی میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشور بیان کرد.

 
ایسنا: کمال‌الدین ضیاءکمالی نماینده اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جنوب کرمان به گردشگری به عنوان یک ظرفیت طبیعی اشاره کرد و گفت: ظرفیت طبیعی چشمه معروف بُندری که با قدمت قابل توجه در این منطقه جریان دارد، یکی از عوامل مهم جذب گردشگر است. در همین راستا ثبت ملی چشمه بُندری در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته و بزودی مستندسازی و تکمیل پرونده آن انجام می‌شود. امیدواریم چشمه بُندری دوساری در فهرست آثار ملی قرار گیرد.
 
ایسنا: محمدرضا تاجیک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین از کشف و ضبط تعدادی سکه تاریخی اصلی و جعلی با قدمت صفویه در شهر ورامین خبر داد و گفت: این سکه‌ها در بازرسی از خانه‌ای توسط عوامل یکی از نهادهای امنیتی شهرستان ورامین کشف و ضبط‌ شد.
 
تسنیم: محمدصادق معتمدیان؛ دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه از رهاسازی آب به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: با تکمیل فاز اول تونل انتقال آب کانی سیب، در مرحله اول 300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می‌رسد و امیدواریم که انتقال آب نهایتاً تا پایان سال انجام شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی