صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه هیأت دولت:

خبرگزاری‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادغام می‌شوند

قرار شد با ترکمنستان تولیدات مشترک داشته باشیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به ادغام خبرگزاری‌های داخل وزارت ارشاد گفت: «یک تصمیم راهبردی گرفته شده است و نظر کارشناسی ما این بوده است که خبرگزاری‌های داخل وزارت فرهنگ را ادغام کنیم. خبرگزاری کتاب، ایرنا، شبستان و خبرگزاری بنیاد ملی امام رضا(ع) از جمله این خبرگزاری‌ها هستند.»
وزیر فرهنگ در ادامه گفت:«نظرمان را به دولت ارائه کردیم و رئیس جمهور موضوع را گردش کار دادند و منتظر جمع‌بندی هستیم.اکنون 48 خبرگزاری مجوز کار دارند. ما در دوره اخیر به هیچ خبرگزاری مجوز ندادیم. این تعداد خبرگزاری در دنیا نظیر ندارد. این کار باعث می‌شود که دولت در سیاست‌های خبری تمرکز لازم را نداشته باشد و با سلایق مختلف مطالب منتشر شوند. ما چیزی را حذف نمی‌کنیم بلکه تحت یک مجموعه راهبری واحد قرار می‌دهیم.»
اسماعیلی در ادامه با اشاره به سفر اخیرش به ترکمنستان گفت:«سفر پر باری به ترکمنستان داشتیم. نمایشگاه هفته فرهنگی و صنایع دستی در آنجا دایر شد و درباره بزرگداشت مفاخر مشترک تفاهمات خوبی با ترکمنستان داشتیم و قرار شد دبیرخانه مشترک تشکیل بدهیم.»او در ادامه تصریح کرد:«قرار شد با ترکمنستان فیلم‌های تولیدی مشترک داشته باشیم. کارگروه مشترک رسانه‌ای بین ایران و ترکمنستان ایجاد شد. مراودات ما با ترکمنستان در دولت سیزدهم چند برابر شده است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ادامه گفت: «جشنواره فجر از هر جهت با موفقیت انجام شد و بهترین داورانی که شخصیت‌های برجسته هنری بودند در صحنه حاضر شدند و بهترین مجری که می‌توانست اجرا کند، این کار را انجام داد.»
او اظهار کرد:« ما در همه بخش‌ها برنامه‌هایی آماده‌ داریم و فروش بلیت به مردم را خواهیم داشت و مانند جشنواره فیلم و تئاترکه با حضور همیشگی مردم برگزار شود.ما وظیفه داریم که حضور مردم در حوزه‌ فرهنگ و هنر را تقویت و حمایت کنیم. برنامه اصلی ما سپردن انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دست خود مردم است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر و ارزیابی خود از آن، تأکید کرد: «ارزیابی‌ را باید ناظران انجام دهند اما جشنواره همه جهاتش با موفقیت انجام شد و به جای ۲۲ فیلم، ۲۴ فیلم در آن شرکت کردند و بهترین داورانی که شخصیت‌های برجسته هنری بودند وشاید چند سال بود در صحنه داوری حضور نداشتند امسال حاضر شدند و بهترین مجری که می‌توانست اجرا کند، این کار را انجام داد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی