صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

اخبار

ساخت مینی‌سریال حادثه تروریستی شاهچراغ

ماجرای حادثه تروریستی شاهچراغ در قالب مینی‌سریال برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شود. به گزارش ایرنا، این حمله تروریستی قرار است در قالب یک مینی سریال برای پخش از تلویزیون تولید شود و در حال حاضر ابراهیم امینی نگارش فیلمنامه سریال را که اثری مستند- داستانی خواهد بود برعهده دارد. اثر مهم امینی در گام بعدی فعالیت در فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان محسوب می‌شود و با توجه به اینکه مهم‌ترین آثار امینی با همکاری محمدحسین مهدویان به مرحله تولید می‌رسد، احتمال دارد مهدویان با توجه به ساختار مستند داستانی این اثر، کارگردانی آن را برعهده داشته باشد.

 

آغاز جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با نمایش ۳۶۰ اثر فاخر از هنرمندان صنایع‌دستی از ایران و کشورهای مختلف جهان از امروز در تهران گشایش می‌یابد و ۴ اسفند ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد. بیش از ۷۰ اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی خارجی از هنرمندان ۱۲ کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که حدود ۶۰ اثر توسط هیأت انتخاب برای مرحله نهایی برگزیده شده است و از اول اسفند ماه توسط هیأت داوران از جمله (آیتی تیاگ سینگ و آصیف شیخ از هندوستان و کیم ژوزف‌ لو از سنگاپور) ارزیابی می‌شوند، این آثار در مدت جشنواره در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان کشورمان نیز در معرض بازدید عمومی قرار داده می‌شود. آثار هنرمندان ایرانی هم توسط استادان این حوزه (محمدتقی آشوری، مهدی کشاورز افشار، یوسف صمدی بهرامی و مهدی محمدی) ارزیابی خواهد شد.

 

«درخشنگ» در جشنواره بین‌المللی تئاتر عراق

نمایش عروسکی «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی، به هفتمین ‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کشور عراق راه یافت. این نمایش که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است، پیشتر نیز در جشنواره‌هایی همچون هفدهمین جشنواره بین‌المللی مبارک، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایشارای هندوستان و بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسای ترکیه حضور داشته است. نمایش «درخشنگ» تاکنون توانسته است عنوان بهترین نمایشنامه ایرانی به انتخاب بخش منتقدان را کسب کند و از سوی نمایشگران عروسکی ایران در جشن اردیبهشت تئاتر سال ۱۳۹۸ از کارگردان این نمایش قدردانی شد. در این نمایش عروسکی، محمد اکبریان، شیما دل‌هنر، محمدامین بازوند، مهرداد رضایی، حسنا صندوق‌آبادی و بهناز مهدیخواه به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور دارند. هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عراق از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

 

داستان‌های جایزه «ارغوان» منتشر شد

مجموعه داستان دوره پنجم جایزه «ارغوان» با عنوان «دروغ» از سوی نشر «مرکز» منتشر شد. این مجموعه با مقدمه‌ای از محمد چرمشیر (عضو هیأت انتخاب این جایزه ادبی) و با گردآوری اوژن حقیقی، دبیر این جایزه به چاپ رسیده و دربردارنده ۱۰ داستان‌ کوتاه است. برگزیدگان دوره پنجم جایزه «ارغوان» که داستان‌های آنها در این مجموعه به چاپ رسیده، براساس رتبه کسب‌شده به شرح زیر هستند: نوید عظیمی، آرمان عابدیان، پردیس خلجی، رحمان حسینی، مهسا شاملو، مهران صفرخانی، محدثه سارانی، سعید قلی‌زاده، واله ساجدی، دنیا چهرازی.

جستجو
آرشیو تاریخی