از فوتبال چه خبر

دعوت فیفا از دایی

فیفا با ارائه دعوتنامه رسمی از علی دایی خواست تا در مراسم انتخاب بهترین‌های جهان در سال ۲۰۲۲ شرکت کند. فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به علی دایی، از اسطوره فوتبال ایران و آسیا دعوت کرد تا ضمن اعلام انتخاب‌های خود برای دریافت جوایز برترین‌ها در بخش‌های مختلف، در مراسم The Best حضور پیدا کند.

 

پر‌سپولیس حریفش را 6 تایی کرد

پرسپولیس دیروز در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه شهید کاظمی تهران، مقابل تیم ویستا توربین به میدان رفت و در پایان 6-1 به پیروزی رسید. دقیقه ۱۲، وحدت هنانوف با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه گل نخست بازی را به ثمر رساند. دقیقه ۲۳، مهدی عبدی روی پاس خوبی که عالیشاه به بیرون ارسال کرد گل دوم بازی را زد. دقیقه ۴۸، لئاندرو پریرا با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه حریف کرد. دقیقه ۵۵، باز هم پریرا برای پرسپولیس گلزنی کرد. این بار سانتر جودکی را پریرا در شرایطی سخت و با پرتاب کردن پای خود، به گل چهارم پرسپولیس تبدیل کرد. دقیقه ۵۸، ویستا توربین یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد. دقیقه ۷۰، عبدی از اشتباه مدافعان حریف نهایت استفاده را برد و بعد از توپگیری گل پنجم پرسپولیس را زد و در دقیقه ۸۵ اشکان مختوم گل ششم پرسپولیس را هم زد.

 

سعید صادقی رباط داخلی داد

پرسپولیس در شرایطی مقابل هوادار متحمل سومین شکست فصل خود شد که سعید صادقی یکی از بازیکنان تأثیرگذار خود را به‌دلیل مصدومیت از دست داد تا مشکلات یحیی گل‌محمدی بیشتر شود. این هافبک تکنیکی و بازی‌ساز سرخپوشان که به‌عنوان یکی از چهره‌های خبرساز نقل و انتقالات تابستانی به جمع این تیم اضافه شد، در بازی مقابل هوادار دچار آسیب‌دیدگی شد تا بین دو نیمه جای خود را به فرشاد فرجی بدهد. صادقی در شرایطی استادیوم آزادی را ترک کرد که روی پای خود کمپرس یخ قرار داده بود و کارهای ابتدایی پزشکی را دنبال می‌کرد. گفته می‌شود آسیب‌دیدگی هافبک سرخ‌ها از ناحیه رباط داخلی است و او حداقل بین دو تا سه هفته باید مراحل درمانی و فیزیوتراپی را دنبال کند و قادر به همراهی این تیم نخواهد بود. این اتفاق در حالی رخ داد که صادقی که چندی پیش نیز دچار آسیب‌دیدگی شده بود تا سه هفته دور از ترکیب سرخپوشان باشد. او طی دو بازی اخیر بار دیگر به جمع این تیم بازگشته بود و مقابل صنعت نفت نیز توانسته بود عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد و با قدرت بازی‌سازی و تکنیکی بالای خود بارها تیمش را در موقعیت قرار داده بود اما حالا با مصدومیت مواجه شده تا احتمالاً دیدار مقابل سپاهان در مرحله یک‌هشتم جام حذفی را از دست بدهد.

 

اعلام زمان بازگشت صیادمنش

اللهیار صیادمنش مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه هال سیتی این روزها دوران نقاهت خود را پشت‌سر می‌گذارد. این بازیکن که قبل از جام جهانی از ناحیه همسترینگ شده بود و به همین خاطر این تورنمنت مهم را از دست داد، بعد از جام جهانی بهبود یافت و به ترکیب برگشت اما بعد از یک بازی دوباره از همان ناحیه مصدوم شد و در دو ماه گذشته از میادین دور بود. اما حالا سایت «هال سیتی نیوز» از زمان بازگشت صیادمنش به میادین پرده برداشت و نوشت: «اللهیار به تمرینات انفرادی برگشته و نهایت تا دو هفته آینده به میادین برمی‌گردد تا خط حملــــه هــــال سیتی را تقویت کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی