گفت‌و‌گوی «ایران» با حجت کریمی، عضو هیأت مدیره استقلال:

دلیل محرومیت‌های ساپینتو رفتارهای او نیست

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

محرومیت‌های ریکاردو ساپینتو تمامی ندارد. سرمربی استقلال با وجود گذشت 20 هفته از مسابقات 5 بار محروم شده است. درگیری با عوامل هلال احمر، مسئولان تیم مقابل و داوران از جمله اقدامات سرمربی پرتغالی آبی‌ها در لیگ بیست و دوم است که این موضوع با محرومیت‌های پیاپی ساپینتو همراه بود. البته در این میان مسئولان تیم استقلال اعتقاد دارند که مربی‌شان به هیچ وجه شروع کننده حاشیه‌ها نیست.
 حجت کریمی، عضو هیأت مدیره استقلال در پاسخ به این سؤال خبرنگار «ایران» که آیا قبول دارد رفتار ساپینتو به گونه‌ای است که باعث جنجال در هر مسابقه می‌شود؟ می‌گوید: «حواشی و محرومیت‌های ساپینتو به دلیل رفتار او نیست. این درست است که مربی ما هیجان بسیاری دارد اما این هیجانات ساپینتو فوتبالی است. او در تمرینات تیم ما مشکلی ندارد و با بازیکنان و تمامی ارکان باشگاه رابطه بسیار خوبی دارد. محرومیت‌های ساپینتو بــه دلیل شیطنت‌های تیم مقابل است. او شروع کننده حواشی نبوده و همیشه او را تحریک کرده‌اند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «کادر فنی تیم‌هایی که مقابل استقلال بازی می‌کنند، یاد گرفته‌اند که چگونه سرمربی ما را به حاشیه برده و از این حربه استفاده می‌کنند تا استقلال را به حاشیه ببرند اما خوشبختانه این اتفاق برای استقلال نمی‌افتد. این حواشی نمی‌تواند مانع نتیجه‌گیری تیم‌مان شود و خوشبختانه همان‌طور که می‌بینید استقلال در 4 بازی به پیروزی رسیده و قطعاً در بازی‌های پیش رو هم عملکرد خوبی خواهد داشت.»
این عضو هیأت مدیره استقلال می‌افزاید: «مدیریت باشگاه همه‌جانبه از ساپینتو، کادر او و بازیکنان تیم حمایت می‌کند. از این به بعد با هر فرد یا مجموعه‌ای که با شیطنت قصد تخریب استقلال را داشته باشد صد درصد از طریق مراجع قانونی برخورد خواهیم کرد. این مسئولیت را به مسئولان حقوقی باشگاه می‌سپاریم و از این به بعد افرادی را که باعث تحریک ساپینتو شوند به مراجع بالاتر معرفی می‌کنیم تا آنها در خصوص این موضوعات تصمیم‌گیری کنند.»
کریمی با انتقاد به رأی کمیته انضباطی می‌گوید: «متأسفانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همه جوانب را در نظر نمی‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که رأی صادره عادلانه نباشد. از مسئولان کمیته انضباطی می‌خواهیم که آرای خود را براساس جوسازی برخی‌ها صادر نکنند بلکه با دقت و اشراف کامل و بر اساس مدارک و مستندات چنین مسائلی را بررسی کنند تا حق به حقدار برسد. در واقع تنها درخواست ما از کمیته انضباطی، عدالت است.»
او چنین واکنشی به چهارمین برد پیاپی آبی‌ها دارد: «تیم ما تازه مسیر خود را پیدا کرده و قطعاً با هدایت ساپینتو همین مسیر را ادامه خواهد داد. مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره پیش از این هم از ساپینتو و تیم حمایت کردند که نتیجه این حمایت‌ها پیروزی‌های پیاپی تیم است. اکنون استقلال فاصله کمی با صدر جدول دارد که در هفته‌های پیش‌رو این فاصله اندک جبران خواهد شد و تیم در صدر جدول خواهد ایستاد. هدف ما قهرمانی تیم است؛ موضوعی که فصل گذشته اتفاق افتاد و استقلال بر سکوی قهرمانی ایستاد.»
این عضو هیأت مدیره استقلال می‌افزاید: «خوشبختانه این نتایج خوب باعث رضایت و خوشحالی هواداران شده است و این طبیعی بود که تیم به خاطر تعطیلات جام جهانی از روند خوب خودش فاصله بگیرد. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و اگرچه در برخی پست‌ها تیم نیاز اساسی به جذب بازیکنان جدید دارد اما همین بازیکنان هم با تلاش خودشان در زمین هر کمبودی را جبران می‌کنند و همین تیم با تمام مشکلاتی که دارد می‌تواند قهرمان شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی