صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

اعتراض پایگاه میراث جهانی چغازنبیل به وضعیت حقوقی


 تعدادی از کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل از میزان حقوق، لحاظ‌ نشدن پایه سنواتی در دستمزد روزانه و در نظر نگرفتن سابقه کار و مدرک تحصیلی در محاسبه دستمزد و پایه سنواتی خود انتقاد کرده و خواهان تعیین تکلیف نحوه و زمان پرداخت عیدی و پاداش و سنوات پرداخت نشده از تاریخ 1 شهریور لغایت اسفند سال‌جاری شدند.
آنها در گفت‌و‌گو با «ایران» مخالفت خود را نسبت به عدم در نظر گرفتن سابقه کار، مدرک تحصیلی، پست تخصصی در محاسبه پایه سنواتی و دستمزد اعلام کرده و اعتراض خود را نسبت به لحاظ نشدن پایه سنواتی در دستمزد روزانه و ایجاد اختلال در محاسبه سنوات، عیدی، مزد مرخصی، اضافه‌کاری، محاسبه دستمزد موعد بازنشستگی و افزایش حقوق سنواتی سالیان آتی خدمت ایشان مطرح کردند.
کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل همچنین از عدم لحاظ هزینه‌های ایاب و ذهاب بر اساس قانون کار برای کلیه پرسنل انتقاد کرده و خواهان در نظر گرفتن هزینه حق شیفت در نوبت کاری و شب‌کاری، تعطیل کاری و جمعه‌کاری برای پرسنل مرتبط در بخش‌های نگهبانی، پشتیبانی، موزه‌دار و راهنما شدند. آنها خواهان شفافیت نحوه محاسبه مبلغی تحت عنوان (سایر) در قرارداد شده و از اختلاف فاحش این مبلغ در افراد مختلف سخن گفتند. آنها پرسیده‌اند چگونه می‌شود این مبلغ برای فردی با مدرک دیپلم 3 میلیون تومان و برای فردی دیگر با مدرک کارشناسی ارشد و با 23 سال سابقه یک میلیون و 500 هزار تومان لحاظ شده باشد؟ آنها همچنین نسبت به عدم تعیین‌تکلیف نحوه پرداخت حق‌الزحمه مأموریت و ساعت اضافه‌کاری پرسنل در موارد لزوم ابراز نگرانی کرده و خواهان تعیین‌تکلیف نحوه و زمان پرداخت عیدی پاداش و سنوات پرداخت نشده از تاریخ اول شهریور لغایت اسفند سال‌جاری و همچنین تعیین‌تکلیف نحوه و زمان پرداخت سنوات خدمت و مزد مرخصی پرسنل از بدو خدمت (1377 لغایت 1396) شدند.
  «عادل مولا» معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان گفت: تاکنون مجوزی برای حفر ۳۵ حلقه چاه جدید در تالاب هورالعظیم صادر نشده است. اولین قدم این است که کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان را به اقناع برسانند که حداقل آسیب‌ها به تالاب‌ها می‌رسد.
 «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور طی نامه‌ای ماده واحده واگذاری کامل فرایند ارزشیابی و صدور گواهی درجه هنری هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، نخبگان و میراث‌داران تمدنی را به وزارت میراث‌ فرهنگی ابلاغ کرد.
 «هادی شاهوردی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان برای یک‌هزار و ۴۶۵ نفر شغل ایجاد شده است.
 «سیاوش آریا» فعال میراث فرهنگی از هجوم گسترده جویندگان گنج و قاچاقچیان به شهر ۲۵۰۰ ساله دارابگرد خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی