صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

وزیر نیرو:

112طرح آب و برق افتتاح می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارت نیرو دو تکلیف عمده به منظور خدمت‌رسانی به مردم و تأمین آب و برق پایدار دارد که شامل «مدیریت مصرف» و «اجرای طرح‌های توسعه برای افزایش ظرفیت» است، گفت: تا پایان سال‌جاری 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق افتتاح و به  مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
 «علی‌اکبر محرابیان» با تأکید بر اینکه «مدیریت مصرف» امروز از مهمترین محورها در وزارت نیرو است، ادامه داد: چنانچه در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود، بی‌تردید با حداقل سرمایه‌گذاری، بهترین بازده و نتیجه حاصل می‌شود.وزیر نیرو در این زمینه تصریح کرد: در آغاز سال 1400، کشور با ناترازی 16 هزار مگاواتی روبرو بود که با رشد 5  تا 6 درصدی مصرف برق، وجود ناترازی 20 هزار مگاواتی در تابستان 1401 پیش‌بینی شد، این درحالی است که با آغاز اقدامات در زمینه مدیریت مصرف و نیز با به کارگیری ظرفیت مدیریت این مهم و همراه کردن مردم، اتفاق بزرگی در این حوزه رقم خورد.
محرابیان یادآور شد: با بهره‌مندی از روش‌های نوین، فناوری، تکنولوژی و غیره می‎توان مردم را در عرصه مدیریت مصرف آب و برق همراه کرد. وزیر نیرو افزود: در نیمه اول سال آبی جاری شاهد مدیریت مصرف نسبتاً مناسب حوزه آب و برق بودیم که این امر، مرهون تلاش و خدمات، تدابیر و برنامه‌ریزی همگرای فعالان و مسئولان روابط عمومی وزارت نیرو در اقصی نقاط کشور است. وی، با بیان اینکه امروز تقریباً در همه استان‌های کشور طرح‌های متعددی در حوزه آب و برق آماده افتتاح است، پیش‌بینی  کرد تا پایان سال‌جاری 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مرحله بهره‌برداری برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی