صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

اولین واکنش بایدن
به اصلاحات نتانیاهو

رئیس جمهور امریکا برای نخستین بار به طرح دولت جدید اسرائیل برای اعمال تغییرات اساسی در دستگاه قضایی این رژیم واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اینترنتی واللا، جو بایدن گفت استقلال نظام قضایی یک عنصر مهم از عناصر دموکراسی به حساب می‌آید و چنین تغییراتی می‌طلبد که اجماع نظر گسترده‌ای وجود داشته باشد که شهروندان آن را باور کنند.

 

احتمال تعویق
در انتخابات ترکیه

وقوع دو زلزله شدید ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری در ترکیه، علاوه بر پیامدهای شدید اجتماعی و اقتصادی، موجب برهم خوردن نظم امور سیاسی این کشور شده، به طوری که احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات ترکیه افزایش یافته است. پیش از این، اردوغان با جدی‌تر شدن انتقاد به قانونی نبودن حضور او در این رقابت و با تغییر تاریخ انتخابات، زمان آن را به ۱۴ ماه مِی (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) جلو کشیده بود.

 

5 هزار بیمار کلیوی
در یمن، گرفتار تحریم‌ها

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله هشدار داد، زندگی بیش از 5 هزار بیمار دچار نارسایی کلیوی به دلیل اینکه داروها و تجهیزات دیالیز رو به اتمام است، در معرض خطر قرار دارد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، انیس الاصبحی تأکید کرد: «داروها و تجهیزات دیالیز در آستانه اتمام است و ما ذخیره کافی در مراکز دیالیز نداریم و تنها مقدار اندکی دارو داریم که فقط می‌توانیم تا مارس آتی [اوایل اسفند] مقاومت کنیم و اگر در فوریه جاری کمک‌های لازم را دریافت نکنیم، با فاجعه‌ روبه‌رو می‌شویم.»

 

بولسونارو:
به برزیل برمی‌گردم

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل گفت که قصد دارد طی هفته‌های آینده از ایالات متحده امریکا به برزیل بازگردد.
به گزارش دویچه وله، رئیس‌جمهور سابق راست‌گرای برزیل در تجمع برزیلی‌ها در شهر «بوکا راتون» گفت: «هیچ جا مثل خانه‌ خود آدم نمی‌شود... می‌دانیم که برزیل کشور زیبایی است. من قصد دارم طی هفته‌های آتی به برزیل برگردم.» اگر این رئیس‌جمهور سابق برزیل به کشورش بازگردد، تحقیقات علیه اقدامات و تخلفات احتمالی او صورت خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی