صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 آرزو اشرفی‌زاده، مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه مساحت دریاچه ارومیه بیش از ۱۰۰۰ کیلومترمربع کاهش داشته است، گفت: بارش‌های حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه نیز با کاهش حدود ۴۷ میلیمتری مواجه است.

  امید غنمی، قائم مقام صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی گفت: 16سال از عمر صندوق توسعه و احیا می‌گذرد که بیش از ۳۰۰ بنا را در مزایده شرکت داده و حدود ۱۳۹ قرارداد منعقد شده که از این تعداد حدود ۵۰ بنا نیز در حال بهره‌برداری است.

 علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری به دنبال تصویب ۲۰ درصد افزایش عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود که ۲۰ درصد به این مبلغ اضافه خواهد شد و مبلغ کلی آن به حدود چهار هزار میلیارد تومان خواهد رسید که از این مبلغ ۳۰ درصد به حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد، اگر این لایحه در صحن علنی مجلس مصوب شود و شورای نگهبان هم تأیید کند، قانون آن لازم‌الاجرا می‌شود.

 محمدرضا خلجی، معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان از حضور 6 اثر هنری همدان در جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور خبر داد و گفت: سه مورد از آثار گره‌چینی استاد امیر برق‌زدگان، اثر سه‌گانه استاد عباس دل‌زنده، پنج مورد اثر قفل‌سازی سنتی مربوط به استاد سعید طلایی و یک مورد اثر نازک‌کاری خراطی مربوط به استاد محمدمهدی فرهادی فضلی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

  ایوب مددی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز با اشاره به پایش مستمر محیطبانان برای جلوگیری از صید و شکار آهوان در منطقه حفاظت شده دیمه گفت: در حال حاضر در سایت محصور تکثیر آهوی دیمه حدود ۸۰ تا ۹۰ رأس آهو وجود دارد. در سال‌های اخیر تعداد آهوان رهاسازی شده در این منطقه به ۵۰ رأس هم رسیده و بر اساس گزارش‌های محیطبانان در گشت و پایش‌ها، گله‌های آهوان مشاهده شده است.

  داریوش گل‌علیزاده، سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال ۱۴۰۲ دارای یک ردیف بودجه شده است اما مقدار آن تنها ۸۴۰ میلیارد تومان است که با این مبلغ تنها می‌توان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را در کل کشور خریداری کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی